امید اسکوچیچ به خط حمله

کلکسیون تیم ملی فوتبال ایران در فاز هجومی، امیدهای دراگان اسکوچیچ برای موفقیت را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی؛ تمرینات تیم ملی همچنان در حال پیگیری است. شرایط برای تیم ملی همچنان سخت هست، کار آسانی در پیش و رو نیست، بخصوص با اتفاقات چند وقت اخیر. اما هر چه هست کادر فنی در حال استفاده از تمام پتانسیل های موجود هست، یکی از مواردی که شاید امیدواری تیم ملی را برای موفقیت بیشتر کرده ترکیب و بضاعت تیم ملی در خط حمله هست که اتفاقا برای انتخاب بازیکنان آن اسکوچیچ و همکارانش کار آسانی نداشتند. طارمی،آزمون،صیادمنش،قائدی(شهباززاده) و انصاری فر بازیکنان منتخب بودند که اتفاقا از بین این پنج نفر هم انتخاب ترکیب ثابت کار آسانی قاعدتا نخواهد بود که هنر کادر فنی را در این مورد می طلبد.

مهدی طارمی

طارمی از امیدهای این کادر فنی قطعا خواهد بود. مهاجم این روزهای پورتو که حالا در اروپا دلبری می کند با حدود پنجاه بازی ملی در آستانه سی سالگی می تواند برای تیم ملی هم در این شرایط سخت کارگشا باشد. طارمی که در راهیابی به جام جهانی قبل هم از بازیکنان موثر تیم ملی بود ، اتفاقا در هر سه بازی آن تورنمنت در ترکیب تیم بود اما نتوانست گلی به ثمر برساند، رسیدن به جام جهانی در پیش و زدن گل در آن می تواند جزو فانتزی های او هم باشد که حالا در حال ماجراجویی در اروپا هم می باشد. در هر صورت طارمی جزو شناخته ترین مهاجمان حال حاضر ایران می باشد.

سردار آزمون

او هم می تواند عصای دست اسکوچیچ باشد ، با بیست و شش سال سن جزو باتجربه ها به حساب می آید، پنجاه و یک بازی ملی و سی سه گل آمار مناسبی برای مهاجمی هست که سالهاست در روسیه حضور دارد و اکنون هم در زنیت در صدر جدول گلزنان آن لیگ می درخشد، او می تواند یکی از ارکان تیم ملی را  تشکیل دهد. بخش زیادی از موفقیت تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مرهون زوج سردار و طارمی بوده ، حالا هر دو در اوج پختگی می توانند بار دیگر تیم ملی را به جام جهانی برسانند.

کریم انصاری فر

گلزن تیم ملی مقابل پرتغال از روی نقطه پنالتی در جام جهانی او بود، او حالا حدود یک دهه بلکه کمی بیشتر در تیم ملی حضور دارد با تقریبا هشتاد بازی ملی جزو باتجربه های خط حمله می باشد، حالا او در آستانه سی سالگی با انجام چهار بازی دیگر می تواند خود را جزو ده بازیکن برتر از لحاظ تعداد بازی ملی قرار دهد که البته به نظر می رسد حداقل برای حضور در ترکیب ثابت کار نسبتا سختی را پیشرو داشته باشد. ولی قطعا اسکوچیچ روی او نظر مساعدی خواهد داشت بخصوص که او هم حالا در یونان جزو گلزنان برتر قرار دارد و از آمادگی بالایی برخوردار هست.

سجاد شهباز زاده

جایگزین مهدی قایدی ، با شانزده گل زده آمار مناسبی را از خود در لیگ برتر بر جا گذاشته. او که با سی و یک سال سن در سپاهان امسال دوباره احیا شده به اصطلاح جزو کارخانه بازیکن ساز لیگ داخلی باید لقب گیرد، برای شهباز زاده که کمی دیر به تیم ملی رسیده  و هیچ بازی ملی در رزومه خود ندارد کار به مراتب از دیگران سخت تر هست اما فوتبال هست و انگیزه های درونی بازیکنان، شاید او پیام آور شادی برای یک کشور باشد.

الهیار صیادمنش

با فقط نوزده سال سن جوانترین بازیکن اردو می باشد و اتفاقا اولین بار هم نیست که به تیم ملی دعوت شده،او که در زویا اوکراین عضویت پیدا کرده اتفاقا به عنوان بازیکن ماه اکراین هم لقب گرفت. الهیار یک بازی ملی و یک گل زده در کارنامه خود در تیم ملی دارد و با این سن و سال می تواند یکی از امیدهای فوتبال ایران در سالهای بعد باشد به شرطی که از این فرصت های بوجود آمده آسان گذر نکند، نکته اصلی در مورد او اینکه جزو ناشناس ترین بازیکنان خط حمله برای تیم های حریف می باشد و این خود یک پوینت مثبت برای او و کمک به تیم ملی می باشد.

دردسرهای شیرین

حالا به این جمع اضافه کنید؛ جهانبخش، رضایی و قدوس را که هر کدام به دلایلی در این اردو حضور ندارند و حضور و آمادگی آنها کار انتخاب را برای کادر فنی سخت می نماید و قطعا در داخل هم بازیکنان لایق پوشیدن تیم ملی خواهیم داشت. پس انتخاب خط حمله تیم ملی قطعا از دردسرهای شیرین در راه رسیدن به جام جهانی می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =