دستورالعمل وزارت علوم دانشگاه‌های غیردولتی را به تعطیلی می‌کشاند/ تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به تعداد اساتید

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی درباره دستورالعمل تازه وزارت علوم در راستای اجرای طرح آمایش و تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو نسبت به تعداد اعضای هیئت علمی توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی آهون منش با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در سه مقطع تحصیلی برای سال ۱۴۰۰ بیان کرد: اخیرا وزارت علوم در راستای اجرای «طرح آمایش» و اجرای دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستورالعملی را ابلاغ کرده که می‌خواهد آن را برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به اجرا بگذارد.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، به ازای هر هیئت علمی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی، چهار دانشجو؛ در تحصیلات تکمیلی به ازای هر استاد تمام یک دانشجوی ارشد؛ به ازای دو دانشیار یک دانشجوی ارشد و برای سه استادیار یک دانشجوی کارشناسی ارشد پیش‌بینی کرده است.

آهون منش عنوان کرد: با اجرای این دستورالعمل، دانشگاه‌های دولتی، چون حقوق، دستمزد و کلیه هزینه‌های خود را از محل بودجه مصوب تأمین می‌کنند آسیبی نخواهند دید و حتی برای پردیس‌ها و نوبت دوم (کلاس‌های شبانه) هم می‌توانند با احتساب «سه باره» اعضای هیئت علمی خود، دانشجو بگیرند، اما برای دانشگاه‌های بخش غیردولتی، اجرای این دستورالعمل مصیبت‌بار است.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های بخش غیردولتی تمام هزینه‌های خود را باید از محل شهریه دانشجویان تامین کنند و اجرای این دستورالعمل منجر به نابودی و تعطیلی آن‌ها خواهد شد؛ بنابراین اگر وزارت علوم بخواهد به صورت جدی به دنبال اجرای آن دستورالعمل باشد، ظرفیت پذیرش‌ها در دانشگاه‌های دولتی و در دانشگاه‌های غیردولتی به‌شدت کاهش خواهد یافت، اما زیان آن فقط برای غیردولتی‌ها است.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیرلازم برای تاخیر در زمان برگزاری کنکور و اعلام نتایج آن (به صورت احتمالی و با توجه به تجربه سال قبل) انجام شده است یا خیر، اظهار کرد: برگزاری به‌موقع کنکور یا جابجایی زمان آن، تأخیر یا تعجیل در زمان اجرای کنکور تابع شرایط همه‌گیری کرونا است و سازمان سنجش آموزش و وزارت علوم با توجه به شرایط حاکم بر زمان تصمیم خواهند گرفت.

به گفته وی، آمادگی یا عدم آمادگی دانشگاه‌ها و پیش‌بینی این که دانشجویان ازچه زمانی سال تحصیلی آینده را شروع می‌کنند تابعی از شرایط کرونا در آن ایام خواهد بود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1091933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =