اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد

اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، صبح 10 فروردین ماه 1400 و به ریاست محمدمهدی طهرانچی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ صبح 10 فرودین ماه به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور معاونان و روسای مراکز دانشگاه و رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید و تبیین شعار سال 1400 از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

همچنین ارائه برخی اقدامات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تبادل نظر استان‌ها درخصوص طرح پویش، نحوه اجرای بخشنامه اعضای هیأت علمی نوع الف و ب، اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه گزارش افتتاح پورتال جدید دانشگاه آزاد اسلامی، لزوم پیگیری مطالبات دانشگاه از نهادهای بیرونی، ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای دانشگاهی، لزوم مهارت، کارآفرینی و اشتغال و... از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه چند حدیث از امام صادق(ع) درخصوص غیبت حضرت مهدی (عج) گفت: امام صادق(ع) بر لزوم دعا برای فرج تأکید کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: تمام مردم بتوانند بر اعتقاد به امامت حضرت مهدی(عج) ثابت قدم بمانند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مفاهیم کلیدی در زمینه معرفت شناسی اسلامی، گفت: یکی از این مفاهیم، مفهوم عقل است. چهار ساحت از عقل در نصوص دینی ما به کار رفته که شامل عقل ابزاری، حسابگر، برنامه‌ریز و معاش است. هیچ مکتبی از مکاتب فلسفی جز مکتب اهل بیت (ع) نتوانسته این چهار ساحت عقل را جمع کند.

وی به ارائه معانی مختلف کلمه «حکمت» پرداخت و مصادیق حکمت را در سوره لقمان ارائه کرد.

مطالبات بازنشستگان دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۹۹ به صورت کامل پرداخت شد

محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی نیز خطاب به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها، گفت: پیگیری مطالبات دانشگاه باید در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۹۹ در پایان سال به صورت کامل پرداخت شد، گفت: همچنین آیین نامه حقوق و دستمزد نهایی شده و مقرر شد در جلسه هیأت امنا طرح و بررسی شود.

پورتال جدید دانشگاه آزاد اسلامی جنبه دانشگاهی و علمی پیدا کرده است

مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از رونمایی پورتال جدید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این پورتال همزمان با نیمه شعبان رونمایی شد. در گذشته هر واحد یک وب سرویس مجزا داشت که باعث سردرگمی مراجعان می شد. این موضوع هزینه های زیادی به دانشگاه تحمیل کرد.
وی با بیان اینکه موضوع راه اندازی پورتال جدید دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال 98 آغاز شد، گفت: تاکنون 98 واحد دانشگاهی و 38 حوزه ستادی تحت پوشش این پورتال قرار گرفته اند. همچنین 30 جلسه آموزشی برای واحدهای دانشگاهی برگزار شده است.

همتی اظهار کرد: هر قابلیتی که مورد نیاز واحدهای دانشگاهی باشد، امکان ارائه آن در پورتال جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه پورتال جدید دانشگاه آزاد اسلامی جنبه دانشگاهی و علمی پیدا کرده است، گفت: در این پورتال یک شبکه متمرکز با رعایت پروتکل های امنیتی، یک تصویر از دانشگاه آزاد اسلامی در داخل و خارج از کشور ارائه می دهد. همچنین در این سایت تمام استانداردهای روز دنیا رعایت شده است.

همتی خاطرنشان کرد: تمام زیرساخت های لازم برای شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد، مدارس سما، سراهای نوآوری، بیمارستان های دانشگاه و فعالیت های پژوهشی در این پورتال طراحی و پیاده سازی شده است.

در ادامه، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی مصوبات بسیار مثبتی درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده است، گفت: از جمله این مصوبات می توان به لزوم پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی توسط بنیاد شهید، گسترش شرکت های دانش بنیان در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق تسهیلات دانشجویی و ... اشاره کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق شعار سال به صورت جدی وارد عمل می شود

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این شعار به صورت جدی وارد عمل می شود. در این زمینه برگزاری کرسی های نظریه پردازی، طرح پویش، اجرای همایش به منظور ارائه راهکارهای جدی مدنظر است.

برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی، گفت: برگزاری این رویداد در مرحله واحدی و استانی باید به جد پیگیری شده و ایده هایی که باعث پیوند بین صنعت و اشتغال شود، مورد حمایت قرار گیرد. همچنین به 10 ایده برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی با معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، گفت: در این تفاهم نامه «هر دانشجو یک مهارت » مورد توجه قرار گرفته و سعی می کنیم با افزایش مهارت به اشتغال دانشجویان کمک کنیم. همچنین در کرسی های آزاداندیشی 1500 تیم در واحدهای دانشگاه فعالیت داشتند که 300 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

ارائه گزارش طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با ارائه گزارشی از اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: فاز دوم طرح پویش در استان های البرز، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، قزوین، مرکزی، یزد و واحدهای شهرقدس، شهریار و رباط کریم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هدف کلان اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تربیت نیروی ماهر و متخصص در جهت توسعه تولید و بنگاه های اقتصادی و نهاد اجتماعی، هموار کردن زمینه های اشتغال و ایجاد آینده شغلی برای دانشجویان با محوریت کاربردی کردن آموزش و پژوهش در دانشگاه، اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو در یک صنعت به صورت مرتبط با رشته تحصیلی و ایجاد اولویت استخدام برای دانشجویان کارآموز و متقاضیان طرح پویش در صنعت از جمله اهداف کلان این طرح است.

نجفی افزود: از جمله دستاوردهای اجرای طرح پویش برای دانشجویان می توان به مواردی از جمله فرصتی برای مهارت آموزی در کنار آموزش دانشگاهی، بستری برای تأمین آینده شغلی با در اختیار قرار دادن فرصت های شغلی، تأمین شهریه و کمک هزینه تحصیلی، ایجاد ایده های جدید از طریق قرارگیری در محیط واقعی کار و تحصیل، تجربه آموزی در محیط واقعی کار و ایجاد رزومه کاری و ... اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح پویش برای صنایع گفت: ارزیابی و مصاحبه آسان و رایگان از متقاضیان کار، پرورش تخصصی نیروی کار و بهره مندی از دوره های آموزش مهارت شغلی برای دانشجویان از جمله دستاوردهای این طرح برای صنایع است. همچنین کمک به جذب دانشجو در رشته های کم مخاطب، ارتقاء سطح علمی و تجربه دانشجویان، انتقال نیاز واقعی صنایع به دانشگاه و امکان تعریف رشته ها و پرورش دانشجو براساس تقاضای واقعی و ... از جمله دستاوردهای اجرای طرح پویش برای واحدهای دانشگاهی است.

وی با اشاره به شرایط آموزشی استفاده از طرح پویش گفت: واحدهای کارورزی طرح پویش براساس دستورالعمل دروس مازاد تعبیه شده که سقف دروس مازاد 6 واحد کارآموزی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، 8 واحد ویژه مقطع کارشناسی و 4 واحد در دوره کارشناسی ارشد و دکتری است.

در پایان حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به شعار سال، بر لزوم تحقق این شعار در دانشگاه بر فرهنگ سازی در محیط دانشگاه برای تحقق شعار سال تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091953

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =