محدودیت‌های کرونایی صرفا باید بر اساس طرح جامع هوشمند اعمال شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تصمیم سازی زیاد باعث اختلال در اجرای برنامه‌ها می‌شود و برای همین باید با محور قرار دادن طرح جامع هوشمند به مقابله با بیماری کرونا در کشور بپردازیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا امروز در شصت و دومین نشست کمیته با بیان اینکه با همدلی مردم، مسئولین و کادر درمان روند موفقیت آمیزی را در کنترل بیماری کرونا در سال گذشته داشتیم؛ گفت: با توجه به تداوم بیماری و جهش هایی که صورت گرفته باید با همان حساسیت و جدیت سال گذشته در امر مقابله با بیماری کوشا باشیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تا زمان همه گیری تزریق  واکسن کرونا هیچ راهکاری جزء رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک و اجتناب از دورهمی ها در امر مبارزه با کرونا وجود ندارد و برای همین باید رعایت پروتکل های بهداشتی در محور و صدر همه برنامه ها باشد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به طرح جامع هوشمند محدودیت ها گفت: این طرح همان طور که از نامش پیداست جامع و هوشمند است به این شکل که در شرایط و بسترهای مختلف دستورالعمل های لازم را دارد و برای همین محور اجرا در سال جدید و به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان همین طرح باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه تجربه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ماه رمضان پارسال، موفقیت آمیز بود؛ گفت: باید از تجربه مدیریت بیماری در سال گذشته ماه رمضان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و اجازه ندهیم بیماری در این ماه مبارک شیوع و گسترش یابد.

وی در این رابطه اعلام داشتند: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در مناسبت های مذهبی و دینی بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال گردیده است.

معاون وزیر کشور گفت: در مساله نذورات و مراسم شب های احیا هم باید رعایت شدید پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

ذوالفقاری در ادامه صحبت هایش به ضرورت استفاده از ظرفیت صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امکان برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان به خصوص شب های احیا به صورت خانوادگی با برنامه های متنوع صدا و سیما می تواند نیازهای معنوی شهروندان و روزه داران را مرتفع سازد.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: اولویت برنامه ها به صورت برگزاری نماز و مناجات در ماه مبارک رمضان بایستی در مکان های باز و دارای تهویه هوا باشد تا امکان انتقال بیماری کاهش یابد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در پایان صحبت هایش به لزوم پرهیز از تصمیمات و طرح های چندگانه اشاره کرد و گفت: تصمیم سازی زیاد باعث اختلال در اجرای برنامه ها می شود و برای همین باید با محور قرار دادن همان طرح جامع هوشمند به مقابله با بیماری کرونا در کشور بپردازیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =