ابراز امیدواری عراق به واردات گاز بیشتر از ایران

سخنگوی وزارت برق عراق ابراز امیدواری کرد که مقامات ایران در راستای توافق انجام شده با عراق گاز مورد نیاز نیروگاه های عراق را تامین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روسیاالیوم؛ احمد العبادی  سخنگوی وزارت برق عراق ابراز امیدواری کرد که مقامات ایران در راستای توافق انجام شده با عراق گاز مورد نیاز نیروگاه های عراق را تامین کنند تا اینکه عراق بتواند در فصل گرما  برق مورد نیاز خود را تامین کند.

العبادی درباره صادرات برق و گاز ایران به عراق نیز گفت که صادرات گاز ایران به عراق قبلا ۵۰ میلیون فوت مکعب در روز بود، اما در حال حاضر این عدد به ۲۲ میلیون فوت مکعب گاز رسیده که دلیل این کاهش صادرات از سوی ایران انباشته شدن بدهی بغداد به تهران ناشی از تحریمهای آمریکاست.

این مقام مسئول عراقی در عین حال درخصوص چرایی کاهش صادرات گاز ایران به عراق هم اعلام کرد که علت این امر طلبی است که ایران از عراق دارد و مبلغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است. مبلغی که توسط دولت عراق تامین شده در بانک تجارت عراق نگهداری می شود. اما به علت تحریم هایی که علیه ایران وضع شده امکان تحویل آن به این کشور وجود ندارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =