بررسی سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ بیستم

تا به اینجای کار از لیگ بیستم سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال نشان داده‌اند که برای رسیدن به جام قهرمانی دست بردار نیستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی(کارشناس فوتبال)؛ لیگ برتر از روز دوازده فروردین با هفته نوزدهم استارت دوباره می خورد، تا پس از چند روز تعطیلی بازار داغ لیگ و مسابقات از سر گرفته شود. شاید بتوان این تعطیلات را به اصطلاح فرصت بین دو نیم فصل برای تیم ها لقب داد چون به دلیل مشکلات کرونا و مشکلات حاصل از آن و فشردگی مسابقات، فرصتی برای بازیابی و استراحت به تیم های درگیر در این کوران داده نشده بود تا احتمالا نفسی تازه کنند. حالا با چنین نگاهی شاید بتوان به ادامه مسابقات با دید نیم فصل دوم نگریست. جایی که پنج تیم صدر جدول اتفاقا از مدعیان سنتی جام در هر سال و حداقل روی کاغذ هستند. به نظر می‌رسد که قهرمانی و سهمیه آسیایی امسال تا انتهای بازی‌ها بین این سه تیم تقسیم شود. در این راستا نمی توان از تعیقیب این سه تیم توسط فولاد و تراکتور چشم پوشید اما شواهد و قرائن و اختلاف امتیازات فعلا نشان می دهد که این سه تیم حداقل در لیگ دست بردار بالای جدول نخواهند بود.

سپاهان همچنان بدون بیانیه بدون هیاهو

صدر جدول تا هفته هجدهم فعلا در اختیار سپاهان اصفهان است. سپاهانی که تغییر اساسی آن امسال نه صرفا در روی نیمکت که از یک جوان بومی و نام آشنا استفاده کرده و نه صرفا در سبک و سیاق بازی بوده بلکه بیشتر تفاوت  پرداختن به کار خود چه از نظر فنی و چه غیر آن و نپرداختن به حواشی و مشکلات پس از آن می باشد. زردپوشان اصفهان با سی و هفت امتیاز و با فقط تفاضل گل بالاتر نسبت به سرخپوشان تهرانی در این مکان جای گرفته اند به همین جهت رقابت صدر جدول کاملا شانه به شانه حس می شود. نویدکیا خوب می داند که برای قهرمانی این تیم احتیاج به آرامش درون زمین وبیرون آن دارد. داشتن خط هافبکی پرمهره و خلاق و با میل به گلزنی در این تیم کار را برای آنهار راحت تر کرده، آنها به همراه مهاجمینی گلزن نمی خواهند قافیه را به تیم های دیگر براحتی ببازند. پس برای قهرمانی دست بردار نخواهند بود. سپاهان امسال در فاز حمله در عین سادگی بسیار متنوع بازی می کند و تعداد گل زده آنها نشان از خط آتشین حمله آنها دارد. کادر فنی این تیم خوب می‌داند نه تنها پرسپولیس بلکه استقلال هم توان بالقوه جانشینی سپاهان در صدر جدول را دارد، به همین دلیل می‌توان بازی‌های مستقیم در مقابل این تیم‌ها را حیاتی و حساس برای زرد پوشان دانست. نویدکیا در اولین حضور رسمی به عنوان سرمربی تا همین جا هم نمره بالایی گرفته اما خوب می‌داند برای ماندگاری باید با همین صلابت ادامه طریق دهد.

پرسپولیس، قهرمانی سخت‌تر از همیشه؛

شرایطی که پرسپولیس امسال تجربه کرد از نظر حجم و فشار بازی بسیار متفاوت تر از سال‌های پیش بود. پرسپولیس که برای تکرار قهرمانی انگیزه جدایی برای قهرمانی برای خود ایجاد کرده حالا کار را آسان نمی‌بیند. فاصله از صدر جدول به دلیل تفاضل گل از جهتی می‌تواند تلنگری برای این تیم باشد تا بداند برای رسیدن به خواسته خود باید بیشتر از این تلاش کند و احیانا در باد بازی‌های قبلی و حتی رسیدن به فینال آسیا نخوابد. البته خبر خوش برای این تیم رسیدن آل کثیر و جذب ترابی و مغانلو بوده که حداقل دیگر برای اقتصادی بردن بهانه‌ای نداشته باشند. پرسپولیس اگر چه در زمین فوتبال را خوب  بازی می‌کند اما نمی‌توان کتمان کرد که افت‌های مقطعی چه در طول زمان نود دقیقه‌ای بازی‌ها را داشته و چه افت از جهت دوره زمانی در لیگ که البته آنها هم دلایل خاص خود را می تواند داشته یاشد، اما برای قهرمانی حداقل این دلایل و پرداختن به آن از این به بعد راهی به جز از دست رفتن قهرمانی برای آنها را نخواهد داشت. برای پرسپولیس هم مانند سپاهان بازی های رودر رو حکم بازی‌های شش امتیازی را خواهد داشت. گل محمدی می‌داند قهرمان ماندن به مراتب سخت‌تر از کسب قهرمانی هست،  پس راه سختی را در پیش دارد.

استقلال، با مجیدی دنبال جبران مافات

آمدن فرهاد مجیدی به استقلال و متعاقب آن انتخاب‌های درست در کادر فنی و همراهان و نحوه برخورد با مسائل مربوط به حوزه کادر فنی از طرف او را می‌توان به دیده مثبت نگریست. سه بازی و سه برد متوالی، آبی بر روی آتش گرفتاری‌های اخیر استقلال بود و البته سبب امیدواری هواداران و کارشناسان به این تیم. نباید فراموش کرد که استقلال با محمود فکری هم عمده زمان نیم فصل اول را در صدر جدول سپری کرد، پس در حقیقت کادر جدید باید تکمیل کننده این راه باشند. استقلال در مقام سوم جدول تا این لحظه با چهار امتیاز اختلاف با صدر حضور دارد و اتفاقا با رتبه پایین خود هفت امتیاز اختلاف را ایجاد کرده هرچند فولاد یک بازی کمتر انجام داده ولی در هر حال از این نظر حاشیه امنیت بیشتری را احساس می‌کند پس می‌تواند با ریسک بالاتری به بازی‌های آینده بپردازد. در مورد استقلال که عمده بازیکنان فصل پیش خود را حفظ نموده و به نوعی ثبات داشته یارگیری در تعطیلات چندان چنگی به دل نزد. هرچند خرید آرمان رمضانی از رقیب سنتی خود به نوعی هیاهویی محدودی ایجاد کرد اما برای هواداران این تیم راضی کننده نبوده است. نکته بعدی اینکه برای استقلال این تعطیلات بسیار مفید بود چرا که این زمان قدرت وفق پذیری بازیکنان با سرمربی تازه وارد و تفکرات او را به مراتب بیشتر کرد. مسئله بعدی در مورد این تیم که حائز اهمیت هست همراهی افکار عمومی حداقل در کوتاه مدت برا ی نتیجه گیری این تیم است که کمتر در چند سال اخیر دیده شده. استقلال نیز مانند دو تیم دیگر بالانشین به بازی‌های مستقیم آنها بیش از پیش فکر می‌کند. مجیدی که سال پیش در یک قدمی گرفتن جام بود حالا برای اثبات شایستگی‌های خود بیش از پیش به گرفتن حداقل یک جام فکر می‌کند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =