دانشجویان دکتری حقوق ماهانه دریافت می‌کنند

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اختصاص بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای حقوق دانشجویان دکتری روزانه در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، رضا نقی زاده از پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و قرار است به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، حقوق ماهیانه پرداخت شود.

پرداخت حقوق ماهانه به پژوهشگران دکتری / پرداخت پژوهانه کارآمد نبود

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه هنوز شرایط پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

نقی زاده ادامه داد: پیش از این در قالب پژوهانه حدود ۳ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می‌شد اما رقم کمی بود و کارآمدی لازم را نداشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان پژوهشگر بیمه خواهند شد، گفت: در این خصوص با مجلس و کمیسیون آموزش در حال رایزنی هستیم؛ طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن پژوهشگران دکتری با همکاری تأمین اجتماعی و بدون تعهد استخدامی بیمه شوند.

راه اندازی دوره‌های پسادکتری در دستور کار وزارت علوم

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار معاونت پژوهشی قرار دارد، بحث راه اندازی دوره‌های پسادکتری و پیش بینی منابع مالی برای پژوهش‌های مأموریت گرا است.

نقی زاده با اشاره به جذب پژوهشگران پسادکتری در دانشگاه گفت: شرط جذب این افراد گرنت اساتید است که این گرنت یا طرح ارتباط با صنعت بوده و یا شامل منابع حمایتی سازمان‌های مختلف برای انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: برای جذب این افراد دانشگاه فراخوان می‌دهد و عضو هیأت علمی فرد را برای یک یا دو سال فعالیت پژوهشی جذب می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1092107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =