رد پای نزدیکان «واعظی» در روند تایید لوایح FATF

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: برخی افراد در مجمع تشخیص مانند برادر رئیس دفتر رئیس جمهور یا دبیر مجمع، اقداماتی برای پذیرش مشروط FATF در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخیرا نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. برخی کارشناسان و فعالان سیاسی، بیانیه پایانی این نشست و صحبت‌های عباس عراقچی را زمینه‌ای برای انجام مذاکرات گام به گام و کاهش تعهدات ایران در قبال لغو برخی تحریم‌ها می‌دانند.

در همین ارتباط، علی بزرگخو دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره احتمال مذاکرات ایران و آمریکا قبل از لغو تحریم‌ها اظهار کرد: استراتژی اخیر مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی، در واقع حرف قطعی جمهوری اسلامی است به گونه‌ای که دیگر ایران با وعده و وعید به برجام باز نخواهد گشت. اگر از سوی طرف مقابل اقدامی قطعی انجام شود، جمهوری اسلامی نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد.

وی افزود: کلیدواژه شرطی و احتمالی نیز در مقابل این سیاست قرار دارد؛ براساس این سیاست، جمهوری اسلامی ایران نیز باید اقدامات خود را براساس اعتماد به طرف مقابل انجام دهد. به طور مثال  پذیرش بندهای FATF یکی از پیش شرط‌های آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده است. این فرآیند اساسا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.

بزرگخو ادامه داد: تلاش برخی دولتمردان برای انجام مذاکره مجدد با آمریکا و احیای برجام، نشات گرفته از فضای انتخاباتی است. در واقع دولت کنونی اگر به دنبال ماندگاری در قدرت است، باید به دنبال احیای برجام باشد؛ توافقی که تنها دستاورد دولت در هشت ساله گذشته محسوب می‌شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه کنش‌ها و رفتارهای سیاسی جریان غرب‌گرا و حامی وضع موجود، به دنبال این هستند که برای جذب افکار عمومی، به هر طریقی برجام را احیا کنند تا بتوانند به این وسیله، پیروز میدان انتخابات شوند. این روند کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان این که برخی افراد وابسته به جریان انقلابی در پازل جریان غرب‌گرا بازی می‌کنند، افزود: در گوشه و کنار قول‌هایی مبنی بر انتصابات در دولت آینده بین برخی افراد رد و بدل می‌شود و متاسفانه همین افراد در پازل احیای برجام و پیوستن به FATF صحبت می‌کنند. این فرآیند موجب می‌شود تا بار دیگر افکار عمومی به سمت جریان غرب‌گرا سوق پیدا کند.

بزرگخو گفت: موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت مانده تا بعد از گذشت یک سال، رای شورای نگهبان به رد لوایح FATF تایید شود؛ اما شاهد هستیم که در ماه‌های پایانی دولت و فشارهای شخص رئیس جمهور، بار دیگر موضوع FATF در دستور کار مجمع تشخیص قرار می‌گیرد. ۱۷ فروردین اولین جلسه مجمع تشخصیص در سال ۱۴۰۰ خواهد بود که لوایح مرتبط با FATF  بررسی می‌شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: برخی افراد در مجمع تشخیص مانند برادر رئیس دفتر رئیس جمهور یا دبیر مجمع، اقداماتی برای پذیرش مشروط FATF در دستور کار قرار داده‌اند. این روند بسیار خطرناک است زیرا که سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند. به این دلیل برای سیاست داخلی خطرناک است که بار دیگر موجب قدرت گرفتن جریان غرب‌گرا خواهد شد. به بیان دیگر احیای برجام و تصویب لوایح FATF نوعی دوپینگ انتخاباتی برای جریان غرب گراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =