دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عضو باشگاه پایش می‌شوند

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 1400 برنامه‌های کلان باشگاه را دنبال خواهیم که اصلی‌ترین ماموریت باشگاه پژوهشگران شبکه‌سازی پژوهشگران به‌خصوص شبکه‌سازی پژوهشگران تحصیلات تکمیلی خواهد بود که درحال انجام پایان‌نامه‌های خود هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فربد رزازی، درخصوص مهم‌ترین برنامه‌های باشگاه در سال جدید توضیح داد: «در سال 1400 برنامه‌های کلان باشگاه را دنبال خواهیم که اصلی‌ترین ماموریت کلان در باشگاه پژوهشگران شبکه‌سازی پژوهشگران به‌خصوص شبکه‌سازی پژوهشگران تحصیلات تکمیلی خواهد بود که درحال انجام پایان‌نامه‌های خود هستند. این اقدام تحت‌عنوان باشگاه پایش در سال گذشته آغاز شد و امسال نیز به همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد.»  او ادامه داد: «در همین زمینه برای دانشجویان پیش از تحصیلات تکمیلی، برنامه طرح‌های پژوهشی دانشجویی و دانش‌آموزی را خواهیم داشت؛ سال گذشته این برنامه آغاز و دنبال شد و در سال جدید زنجیره آن را کامل می‌کنیم یعنی همراه با تمرین پژوهش برای دانشجویان، برنامه‌های توانمندسازی پژوهشی و انتخاب موضوعات از موضوعاتی که توسط بهره‌برداران پژوهشی معرفی شده اضافه خواهد شد. درواقع موضوعات پژوهشی براساس فراخوان‌های بهره‌برداران پژوهشی ارائه می‌شود.»
معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: «سال گذشته یک برنامه تحت‌عنوان هدایت استعداد آغاز شد و در سال جدید به دنبال این هستیم که مطابق این برنامه دانشجویان پتانسیل کسب شغل را بعد از تحصیل بیشتر داشته باشند. در نتیجه برنامه‌های توانمندسازی خود را بر برنامه‌هایی متمرکز می‌کنیم که به مهارت‌های شغلی نزدیک‌تر هستند.»
او اضافه کرد: «در این زمینه طرح شهید سلیمانی را که سال گذشته ابلاغ کردیم اجرایی خواهیم کرد؛ در انتهای سال گذشته واحدها برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دادند و ان‌شاءالله این برنامه‌ها امسال اجرا می‌شود.»

رزازی درخصوص برنامه‌های باشگاه در زمینه انجمن‌های علمی دانشجویی نیز صحبت به میان آورد و گفت: «در زمینه انجمن‌های علمی دانشجویی در انتهای سال 99 آیین‌نامه و اساسنامه جدید و همچنین بخشنامه نحوه فعالیت کمیسیون مرکزی انجمن‌ها ابلاغ شد و در ابتدای امسال به دست واحدهای دانشگاهی خواهد رسید. در نتیجه ساختار ایجادشده در سال جدید ترویج شده و از توان انجمن‌ها در اجرای برنامه‌های دانشگاهی حداکثر استفاده را خواهیم کرد.»

او اضافه کرد: «درخصوص مسابقات نیز سال گذشته چه در برنامه‌های توانمندسازی و چه در مسابقات تجربیات خوبی کسب شد؛ باید بتوانیم به‌صورت مجازی و خارج از حوزه جغرافیایی برنامه‌های موفقی را اجرا کنیم. این اقدام با برنامه‌های توانمندسازی پیش از مسابقه و برنامه‌های پس از مسابقه برای حفظ تیم‌های ایجادشده تکمیل خواهد شد. البته مسابقات شاخصی نیز در برنامه داریم که به‌زودی اعلام شده و واحدهای دانشگاهی و دانشجویان از آن مطلع می‌شوند.»

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «یکی از برنامه‌های جدی باشگاه در زمینه استعدادهای درخشان خواهد بود. در این زمینه با توجه به مصوبات اخیر شورای هدایت، یک شکل منسجمی برای تشخیص اینکه چه کسانی می‌توانند از تسهیلات شورای هدایت برای ادامه تحصیل استفاده کنند، ایجاد شد. در انتهای سال گذشته شورای هدایت، اجازه تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران را به پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی داد و مسیر جذب حمایت‌های خیریه برای فعالیت‌های پژوهشی باز شد؛ امیدواریم مسیر درستی ایجاد شود تا افرادی که توانایی پژوهشی دارند از تحصیل رایگان و کمک‌های مالی باشگاه در این زمینه به طرز موثری استفاده کنند.»

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام /

کد خبر: 1092194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =