گفتگوهای راهبردی با واشنگتن فاقد ارزش است/ لزوم اخراج اشغالگران از خاک عراق

سخنگوی گردان های «حزب الله» عراق با بیان اینکه گفتگوهای راهبردی با واشنگتن فاقد ارزش است، گفت: اشغالگران آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از الفرات نیوز؛ «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان های «حزب الله» عراق در سخنانی بر لزوم خروج هرچه سریعتر نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به گفتگوهای راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و عراق، تأکید کرد: از دیدگاه ما گفتگوهای راهبردی با واشنگتن فاقد ارزش است. این گفتگوها در نهایت هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

الحسینی همچنین تصریح کرد: نمایندگان پارلمان و نیز مردم عراق تصمیم خود در قبال آمریکایی ها را از مدت ها پیش گرفته اند. آنها با هرگونه بقای اشغالگران آمریکایی در خاک خود مخالف هستند.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق در ادامه اظهارات خود، گفت: مقاومت عراق تصمیم خود را گرفته است و قصد دارد ضمن اعمال فشار بر اشغالگران آمریکایی، زمینه برای خروج آنها از خاک عراق را فراهم کند.

پیش از این نیز «صالح العکیلی» تحلیلگر عراقی امروز شنبه سخنانی را پیرامون گفتگوهای راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و عراق مطرح کرده بود. وی در این خصوص گفت: آمریکایی ها از رهگذر گفتگوهای راهبردی با عراق یک هدف اصلی و اساسی را دنبال می کنند و آن، بقای بیشتر در خاک این کشور است.

این کارشناس عراقی همچنین یادآور شد: در جریان گفتگوهای راهبردی با ایالات متحده آمریکا نباید مسأله بقای بیشتر و یا تمدید زمان حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق مورد بررسی قرار گیرد.

العکیلی همچنین تصریح کرد: علت اینکه واشنگتن به گفتگوهای راهبردی متوسل شده است، این است که می خواهد خروج نیروهای خود از عراق را به تعویق بیندازد. نمایندگان پارلمان عراق و نیز مردم این کشور خواهان اخراج نیروهای آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =