درخواست جامعه اسلامی دانشگاه تهران از مجلس درباره مذاکره پنهانی دولت با آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دولت بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، قصد دارد در قالب کارگروه های به اصطلاح مشورتی، آمریکا را وارد فرآیند مذاکرات کند، خواستار موضع‌گیری قاطع نمایندگان مجلس در خصوص شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با هوشیاری در مقابل وادادگی دولتمردان برای مذاکره با آمریکا ایستادگی کنند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید دولت اعتدال هشت سال است که پیشرفت کشور را معطل مذاکره نگاه داشته است و علی‌رغم تجربیات فراوان و خسارات متعددی که در این راه گریبان مردم را گرفته است، همچنان بر این روش نادرست اصرار دارد. اکنون در ماه‌های آخر این دولت و پس از منویات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پس از این تجربه‌ی ناکام هفت ساله عقلانی‌ترین و تنهاترین راه، بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجام، لغو تمامی تحریم‌ها توسط آمریکا و راستی آزمایی آن توسط ماست، شاهدیم که دولت، مجددا باب مذاکرات پنهانی با آمریکا را بر سر برداشتن تحریم‌ها باز نموده و زیر بار ذلت و خواری مقابل دشمنان رفته است.

در این نامه مطرح کرد: تحریم، ابزار اصلی آمریکای مستکبر در جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی است و ریشه در دشمنی عمیق او با ملت ایران و نظام انقلابی ما دارد؛ بنابراین بدیهی است که هیچگاه دست از این ابزار نخواهد کشید و انتظار لغو تحریم توسط آمریکا، بیهوده است و باید، راهبرد خنثی سازی تحریم را در پیش گرفت. در نتیجه دولت بدون در نظر گرفتن عزت و منافع ملی، قصد دارد در قالب کارگروه‌های به اصطلاح مشورتی، آمریکا را وارد فرآیند مذاکرات کنند و اینگونه که از سخنان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پیداست، آمریکا میخواهد بدون هیچ اقدام عملی، به برجام بازگردد و ما نیز تعهدات خود را از سر بگیریم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: خواسته دانشجویان از وکلای ملت، هوشیاری و اقدام قاطع در برابر وادادگی دولتمردان و استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام بوده و حداقل کاری که باید صورت گیرد، ممانعت از حضور هیات ایرانی در جلسات وین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =