رایزنی نخست وزیر عراق با ولیعهد امارات درباره موضوعات منطقه

دفتر نخست وزیری عراق به دیدار مصطفی الکاظمی با محمد بن زاید ولیعهد امارات و محورهای مذاکرات او اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم؛ دیدار و گفتگوی مصطفی الکاظمی با محمد بن زاید آل نهیان معاون فرمانده کل قوا و ولیعهد امارات امروز یکشنبه در کاخ الوطن ابوظبی برگزار شد.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در این دیدار روابط دوجانبه میان دو کشور، راههای توسعه همکاری مشترک در بسیاری از زمینه ها و اوضاع منطقه و بازگشت عراق به جایگاه محوری خود و ایفای نقشی مهم در آرامش و ثبات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از سوی دیگر ولیعهد عربستان هم ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر عراق و هیات همراه وی از گامهای دولت عراق در توسعه اقتصاد و فراهم آوردن بستر سرمایه گذاری تمجید کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان از نقش عراق در تامین امنیت و ثبات منطقه و خط مشی و سیاست بغداد در پیش گرفتن گفتگو و آرامش تمجید به عمل آورد.

از سوی دیگر نشست فراگیر هیات عراقی به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با محمد بن زاید ولیعهد و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی برگزار شد. دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ریاست هیات فراگیر میان عراق  و امارات را برعهده دارند.

در این نشست تقویت روابط دو کشور در زمینه سرمایه گذاری، انرژی، فرهنگ، تجارت، حمل و نقل، خدمات و دیگر بخشها مورد بحث قرار گرفت.

این در حالی است که الکاظمی و هیات همراه، در فرودگاه ابوظبی توسط محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی مورد استقبال قرار گرفت.

منابع خبری پیش بینی کرده اند که در جریان این سفر، تفاهم نامه هایی در زمینه های نفت، انرژی، حمل و نقل و اقتصادی به خصوص تجارت و سرمایه گذاری بین طرفین امضا شود.

در هفته های گذشته مراودات سیاسی عراق با امارات بخاطر افشای نقش این کشور در سازماندهی اعتراضات سال گذشته عراق به عنوان بخشی از پروژه آشوب در این استان، مورد توجه رسانه ها و البته انتقاد احزاب و مسئولان عراقی قرار داشت.

الکاظمی هفته گذشته نیز به ریاض رفت و ضمن دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و گفتگو و رایزنی های گسترده ۵ تفاهم نامه در زمینه های مختلف امضا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =