چند خط برای این استقلال

شاگردان فرهاد مجیدی در حالی مقابل پیکان به تساوی رضایت دادند که شکل بازی این تیم با سه دیدار قبلی‌شان تفاوت داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ استقلال بازی با پیکان را با تساوی به پایان برد و این یعنی از دست دادن بهترین فرصت برای نزدیک شدن به صدر در روز توقف حریف سنتی. آن هم در حالی که بازی سپاهان هنوز برگزار نشده. اگر بخواهیم برای بازی استقلال و پیکان بنویسیم باید حتما سیرنتیجه گیری و بعد فنی این تیم را در چند هفته اخیر را هم مد نظر داشت. استقلال مجیدی بعد از سه برد متوالی تن به تساوی آن هم از نوع بدون گل داد تا در اولین حضور در سال نو حداقل امتیاز را در بازی خانگی دشت کند.

این استقلال هنوز کار دارد

بدون شک بعد از آمدن فرهاد مجیدی و کادر فنی جدید استقلال روزهای بهتری را پشت سر گذاشته است. هرچند بی انصافی است که از زحمات محمود فکری هم نام نبرد. اما استقلال در حالی به دست کادر فنی رسید که بی انگیزه و بی رمق و شاید بخاطر مشکلات روانی و حتی انظباطی ناتوان از  انجام اندک کار فنی بود. نکته‌ای که کادر فنی به خوبی با درک موضوع به آن پرداخت و روی ذهنیت از دست رفته و تضعیف شده این تیم کار کرد. بدون تعارف سه برد متوالی را می توان بیشتر به حساب همین شوک روانی گذاشت هرچند انصافا این تیم به مراتب از لحاظ فنی پیشرفت کرده بود اما این استقلال هنوز تا ایده آل هواداران کار دارد.

ترکیب اصلی

اعتقاد داشتن به یک ترکیب ثابت در تورنمنت هایی مانند لیگ کمک بسیاری به تیم ها می کند. دست بردن بیش از حد برای آزمون خطا حداقل در تیم های پر هوادار خیلی جواب نمی‌دهد و شاید حتی گمراه کننده هم باشد. برای استقلالی که به آسیا نزدیک شده و ظاهرا بازی رسمی دیگری تا آن زمان ندارد حتما رسیدن به ترکیب مطلوب باید در اولویت کار باشد. هرچند انصافا چاره دیگری هم این کادر نداشتند اما این موضوع زودتر باید برای این تیم جمع شود.

بلوغ تاکتیکی

استقلال در پاره‌ای از دقایق بسیار کم نظیر بازی کرد، حداقل در سطح فوتبال ایران. برای مثال دقیقه ۱۷ بازی با پاس های کوتاه بلند هدف دار، با شدت و دقت لازم، پرس همه جانبه تیم پیکان راشکست. دقت کنید بدون زیر توپ زدن این مورد انجام شد و اتفاقا از این سبک صحنه چندبار باز هم اتفاق افتاد. اما مسئله این استقلال این هست که هنوز به بلوغ تاکتیکی بین خواسته‌های کادر فنی و تیم نرسیده و راه زیادی را در پیش دارد زیرا در دقایقی توان اجرای خواسته‌ها از طرف بازیکنان وجود دارد اما این موضوع ادامه دار نیست. برای به بلوغ رسیدن آبی‌پوشان هم زمان نیاز هست، هم بازی‌های رسمی و تدارکاتی بیشتر و هم ابزار کافی. ضمن اینکه فرهاد مجیدی باید روی این موضوع کار کند که چرا استقلال امثال اگر در ۲۵ دقیقه اول به گل نرسد عنان کار از کف می دهد.

نکته پایانی

تیمی خوب است که اگر گل هم نزند موقعیت سازی کند، چرا که ایجاد موقعیت گل البته با برنامه، ساختار تیم را نشان می دهد. البته که استقلال هم موقعیت‌هایی داشت اما روند موقعیت سازی این تیم در بازی با پیکان مناسب نبود. البته از چغربودن پیکان هم نمی‌توان به راحتی گذشت اما استقلال باید در هر صورت برتری طلبی خود را در طول زمان بازی به حریفان دیکته کند پس هنوز آن تیم خوب را از چهره این استقلال ندیدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =