جامعه اسلامی، تنها مجموعه دانشجویی است که از نامزد خاصی حمایت می‌کند

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تنها مجموعه دانشجویی است که از نامزد خاصی در انتخابات حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی در بزنگاه‌های حساسی مانند انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است. جریان‌های دانشجویی با آگاهی از فضای جامعه و قابلیت تحلیل مسائل روز می‌توانند به عنوان یک سکان هدایت‌گر، زمینه را برای انتخاب اصلح فراهم کند. تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه‌ها نیز یکی از مصادیق مهم این فرآیند قلمداد می‌شود چرا که جریان دانشجویی می‌تواند به وسیله مطالبه‌گری و ارائه تحلیلی صحیح از فضای سیاسی و اجتماعی کشور، جامعه را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر درستی قرار دهند.

امیرمحمد زارعی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره رخوت تشکل‌های دانشجویی در فاصله ۲ ماه مانده تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بنظر می‌رسد که شیوع کرونا به فعالیت‌های دانشجویی لطمه جدی وارد کرده است و از کنشگری‌های دانشجویی در همایش‌ها و میتینگ‌ها دور شده‌ایم.

وی افزود: با این اوصاف اما قائل به از بین رفتن فعالیت تشکل‌های دانشجویی نیستم؛ سال گذشته بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارتباط خودمان را با نمایندگان منتخب قطع نکرده‌ایم و در قالب برگزاری سلسه جلسات پرسمانی، نکات مبهم و مهم مانند بازار ارز و بورس، سربازی اجباری، جوانی جمعیت و... را با آن‌ها در میان گذاشتیم. به طوری که به صورت هفتگی، یک تا ۲ نماینده در دفتر جامعه اسلامی حاضر می‌شدند و پاسخگوی مطالبات دانشجویان بودند.

زارعی ادامه داد: از آنجایی که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تنها مجموعه دانشجویی است که از نامزد خاصی در انتخابات حمایت خواهد کرد، برنامه‌ریزی بلندمدتی را در دستور کار قرار دادیم. تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین گفتمان اتحادیه جامعه اسلامی خواهد بود و برای انتخابات امسال بر روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: ما به تمامی دفاتر جامعه اسلامی اعلام کرده‌ایم تا با محوریت تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب حلقه‌های فکری تشکیل دهند که در این حلقه‌ها، شاخص‌ها بررسی می‌شود و به هرکدام از آن‌ها ضریب داده خواهد شد. امیدواریم به زودی با رای دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی، نماینده اصلی ما مشخص شود.

وی گفت: دومین شماره نشریه ویژه انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «هم شاگردی سیاسی» تا ۱۰ روز آینده منتشر خواهد شد که در این شماره نقش جریان اصلاحات در انتخابات مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در اولین شماره این نشریه نیز به موضوع بررسی ساختار انتخابات پرداخته شد. امیدواریم تا زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی، سه تا چهار شماره دیگر از این نشریه منتشر شود.

زارعی با اشاره به نقش جریان دانشجویی در هدایت مردم به سمت انتخاب اصلح بیان کرد: وظیفه اصلی جنبش دانشجویی این است که با توجه به دغدغه‌های مردم و گفتمان‌های موجود در جامعه، معیارها و شاخص‌هایی را برای مردم تبیین کند تا مردم بتوانند اصلح‌ترین فرد برای ریاست جمهوری را انتخاب کنند. البته میزان موفقیت این فرآیند تا برهه‌های مختلف، متفاوت بوده است و در برخی مواقع موفق و در برخی موارد شکسته خورده‌ایم.

دبیرسیاسی جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری، افزود: جریان رقیب با وعده‌ و وعیدهای فراوان و ایجاد دو قطبی‌های کاذب، توانست آرا را به نفع خود جلب کند. البته که فعالیت ضعیف رسانه‌ای جریان انقلاب نیز در بروز این شکست‌ها بی‌تاثیر نبود و نتوانستیم نقش اصلی دولت را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.  به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی مناسب، نقش دولت را برای مردم تبیین کنیم تا آن‌ها متوجه شوند در این چند سال چه گذشته و کدام وعده‌ها عملی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =