وزیر سعودی: به ما درباره توافق جدید با ایران تضمین داده‌اند!

وزیر خارجه رژیم سعودی مدعی است برجام ناقص است و ریاض این تضمین را گرفته که هرگونه توافق جدید با ایران موضوعاتی فراتر از برجام را شامل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان، در مصاحبه با فرانس پرس مدعی شد که ریاض این تضمین را گرفته که وقتی پای برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای در میان باشد؛ در هرگونه توافق جدید با ایران، مطالبات به مراتب بیشتری گنجانده خواهد شد.

وی در ادامه این ادعا افزود: اطمینان داریم که جامعه بین‌الملل در راستای رفع نواقص برجام تلاش زیادی خواهد کرد و می‌دانیم که آنها به موضوع بی ثباتی منطقه‌ای هم که ناشی از فعالیت‌های ایران است، خواهند پرداخت.

این مقام سعودی همچنین گفت که کانال ارتباطی مستقیمی میان عربستان و ایران وجود ندارد حال آنکه اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد، ریاض آماده گفتگو است.

مقام سعودی در حالی از توافق جدید با ایران سخن می‌گوید که تهران بارها هشدار داده که یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و گفتگوهای فعلی نیز فقط در باب بازگشت به همان توافق قبلی است که در سال ۲۰۱۵ امضا شد و اجرای کاملش تحت‌الشعاع بدعهدی‌های دائم آمریکا و شرکای اروپایی، به تعویق افتاد.

همچنین، ایران برنامه موشکی خود را که ماهیت کاملاً دفاعی دارد، خط قرمز خود می‌داند و هرگونه مصالحه درباره آن را رد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =