دانشگاه محل کسب مهارت‌های مختلف و خاستگاه فناوری و نوآوری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه امروز محل کسب مهارت های مختلف و خاستگاه فناوری و نوآوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جلسه‌ شورای اداری این دانشگاه، نیروی انسانی جوان  را موتور محرکه تولید در کشور دانست و گفت:  نیروی انسانی توانمند، متخصص و متعهد در کنار سایر منابع مادی چرخ های تولید کشور را در جهت خودکفایی داخلی و قطع وابستگی به حرکت در می آورند.

وی به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها به عنوان بستر تربیت نیروی متخصص و ماهر، سهم مهمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ دارند و باید شعار سال که ثمره نگاه کارشناسی نظام است از سوی همه بخش های مسئول با دقت و وسواس مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید در سال جدید با توجه به شعار سال مشخص کنند در کجای این معادله قرار دارند و می توانند برای تولید و رفع موانع مؤثر واقع شوند. دانشگاهیان باید در جریان دانش منطقه، کشور و جهان جایگاه مشخصی داشته باشند.

فیروزفر به جامعیت وظیفه دانشگاه برای حل مسائل و ارائه راه حل ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ ها نباید نسبت به مقدرات منطقه ای خود بی تفاوت باشند و وظیفه دانشگاه ها بحث آموزش صرف نیست. دانشگاه امروز محل کسب مهارت های مختلف و خاستگاه فناوری و نوآوری است.

وی ادامه داد:  با توجه به توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی باید زمینه اشتغال دانشجویان و نسل جوان در صنعت مهیا و دانشگاه ها باید وارد تعامل سازنده با صنعت شوند.

فیروزفر تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در سال جاری برای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی سازمان مرکزی در زمینه مهارت آموزی، تولید، اشتغال دانشجویان ماهر ، طرح های برون دانشگاهی و صنعتی تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =