گزارش توییتری ظریف از سفر به ازبکستان

وزیر خارجه کشورمان در توییتی گفت‌وگوها با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ازبکستان را "پرثمر" خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدجواد ظریف،وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: از دیدار با رئیس‌جمهور میر ضیایف و وزیر خارجه کامیلوف در ازبکستان خرسند شدم. گفت‌وگوهای پرثمری برای بهبود روابط هزار ساله‌مان داشتیم تا همکاری‌های دوجانبه و منطقی را به پیش ببریم. ایستگاه‌های بعدی قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان می‌باشند.

گفتنی است وزیر امورخارجه کشورمان بعد از ظهر امروز با شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،اقتصادی و فرهنگی،علاقمندی کشورمان به توسعه همکاری‌ها با جمهوری ازبکستان و در چارچوب ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دو کشور و ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین،برگزاری چهاردهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوکشور در فاصله زمانی کوتاه‌تر را مورد تأکید قرار داد.

در این دیدار،علاوه بر موضوعات دوجانبه، تحولات روند صلح در افغانستان و همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های بین‌المللی نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =