عرضه ۲۴۳ هزار تن کالای اساسی با قیمت مصوب برای مصارف ماه رمضان

ستاد تنظیم بازار در آخرین جلسه خود بر حمایت از تصمیمات قرارگاه ساماندهی مرغ، میزان و قیمت کالاها در سهمیه ویژه ماه مبارک تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صمت؛ کارگروه تنظیم بازار در یکصد و سی‌و دومین جلسه خود به ریاست عباس قبادی برگزار و در این جلسه، موضوعات مربوط به تأمین و توزیع گوشت مرغ بر اساس مصوبات و تصمیمات قرارگاه تخصصی ساماندهی مرغ مطرح و بر حمایت ستاد تنظیم بازار از مصوبات این قرارگاه، تأکید شد؛ همچنین گزارش‌هایی درباره میزان و نحوه توزیع گوشت مرغ در سطح استان تهران و سایر استان‌ها ارائه شد.

در این جلسه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی در خصوص وضعیت بازار اقلام پرمصرف در سبد خانوار ارائه داد که بر اساس آن ۶۷ قلم از ۱۰۰ قلم کالای رصد شده با کاهش و یا ثبات قیمت همراه بوده است.

در بخش دیگر این جلسه نیز موضوع تأمین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح و با استناد به آمار و گزارش ارائه شده در این زمینه، میزان ۳۰ هزار تُن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت؛ همچنین مقدار ۳۰ هزار تُن شکر با قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، ۳ هزار تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تُن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

در این جلسه همچنین با اشاره به موجودی ۱۳۶ هزار تُنی خرما در کشور، گزارشی در خصوص نحوه توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =