تحقق ۹۰درصدی بودجه سال ۹۹ شهرداری

شهردار تهران از تحقق ۹۰ درصدی بودجه سال گذشته خبر داد و گفت: روزنامه همشهری به دلیل زیان انباشته برای بورسی شدن با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر به تشریح عملکرد شهرداری در سال گذشته پرداخت.

حناچی با اشاره به اینکه سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های مدیریت شهری بوده است، تورم شدیدی که تأثیر خودش را بر روی افزایش بهای خدمات شهری و کاهش درآمدها گذاشته در کنار شرایط کرونایی با توجه به قول‌هایی که مدیریت شهری پنجم به مردم برای رعایت انضباط مالی و فیزیکی داده کار را سخت‌تر کرد.

وی افزود: ما نیازمند این هستیم که یک دوره به طور کامل تجربه انضباط شهری داشته باشیم تا این مساله نهادینه شود و هر کسی که مدیر شهر می‌شود این ریل را تعقیب کند.
حناچی اظهار داشت: در قانون برنامه سوم و هم بودجه سالانه اثر آن را دیده‌ایم.

شهرداری با اشاره به اینکه آمارهایی که نشان می‌دهد، تحقق بودجه بیش از ۹۰ درصد تا اوایل اسفندماه اتفاق افتاده است، گفت: مشکل اوراق مشارکت سال ۹۹ با عاملیت بانک شهر حل شد.

حناچی گفت: طبق قول داده شده موضوع بورسی شدن همشهری و شهروند تعقیب شد و شهروند مشکلات کمتری در این زمینه دارد و همشهری به دلیل زیان انباشته با مشکلاتی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل تحولاتی رخ داد و میزان افتتاح ایستگاههای مترو و بهره برداری از ۳۹ کیلومتر مترو و بهره برداری از خط ۶ و چند ایستگاه به نتیجه رسیده است.

شهردار تهران تاکید کرد: ایستگاههای مترو بدون مناسب سازی افتتاح نشده و تنها ۱۰۴ دستگاه پله برقی و آسانسور در این سال به بهره برداری رسید.

وی همچنین به بهره برداری از ۲۴ رام قطار و یک رام قطار ۳ واگنه ملی اشاره کرد و گفت: رونمایی از قطار ملی پنجشنبه این هفته رسماً با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

حناچی از انتشار اوراق مشارکت به میزان ۳ هزار ۷۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقلی تهران افزوده شده و ۷۴ اتوبوس دو کابین ۴ هزار دستگاه تاکسی و… بازسازی شدند.

وی به طرح‌های عمرانی اشاره کرد و بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی را در تهران داشتیم و قیمت آن در مقایسه با بخش خصوصی ارزان‌تر انجام می‌شود.اما مشکل ما بحران قیر است.

شهردار تهران از اجرای ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده و دوچرخه در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از راه‌هایی است که شهرهای پیشرفته جهان تعقیب می‌کنند هم این مساله است.

وی از تبدیل خیابان معین به یک خیابان اجتماعی و تکمیل بزرگراه رستگاری، افتتاح بال غربی زیرگذر گلوبندک، بخش عمده‌ای از پروژه‌های هیدرولوژیکی شهر نیز خبر داد و گفت: که باعث شده دیگر آب‌گرفتگی‌های شدیدی در شهر بخصوص در محدوده میدان آزادی نداشته باشیم.

حناچی گفت: محور قطار تهران تبریز و احداث باغ نیایش و ساخت پل باغ خیالستان زندگی در منطقه ۸ در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =