عربستان، آمریکا و انگلیس عامل تأخیر در انجام مبادله اسراء هستند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که این متجاوزان سعودی، آمریکایی و انگلیسی هستند که پرونده مبادله اسرا را با تأخیر مواجه ساخته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن جدیدترین مواضع خود در خصوص مسأله مبادله اسرای یمنی با اسرای ائتلاف سعودی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما خواستار اجرای مبادله فراگیر اسرا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستیم. پیشتر نیز بارها و در مناسبت‌های مختلف بر لزوم تحقق این مهم تأکید کرده بودیم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین عنوان کرد: متجاوزان سعودی، آمریکایی، انگلیسی عامل اصلی و اساسی در مسیر تحقق مبادله اسرا هستند. آنها پرونده مبادله اسرا را با تأخیر مواجه ساخته‌اند.

محمد علی الحوثی در ادامه یادآور شد: ما اعتقاد داریم که پرونده مبادله اسرا یک پرونده انسانی است که نباید تحت تأثیر مسائل دیگر قرار گیرد. الحوثی پیشتر نیز گفته بود که دولت مستعفی یمن تنها خواستار آزادی چهره‌های سرشناس خود هستند و سرنوشت دیگر اسرا، برایشان اهمیتی ندارد.

در همین ارتباط، وی گفته بود: سوالی که وجود دارد، این است که چرا مزدوران سعودی از مبادله کامل اسرا خودداری می‌کنند؟ این در حالی است که ما از مبادله همه اسرا استقبال کرده و از همه جریان‌ها و طرف‌های درگیر خواستیم که مبادله اسرا به صورت کلی و فراگیر صورت بگیرد تا همه اسرا آزاد شوند.

این مقام یمنی همچنین یادآور شد: ما به تمامی اسرا از منظر انسانی نگاه می‌کنیم و معتقدیم که آنها باید به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند. وی افزود: ما در مذاکرات خواستار آزادی فلسطینی‌های زندانی در عربستان سعودی شدیم و هنگام مذاکره درباره اسرای سعودی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز، حتی خواستار بازپس‌گیری جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =