دولت لغو چند تحریم را موفقیت خوبی برای خود می‌داند

استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: دولت فعلی با توجه به تلاشی که در چند سال اخیر داشته است، حذف برخی تحریم‌ها را موفقیت خوبی برای خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احیای برنامه جامع اقدامات مشترک(برجام) در اواخر دوره دولت فعلی،به یکی از مباحث مهم تبدیل شده است؛ درحال حاضر آمریکا از برجام خارج شده و دو طرف شرط‌هایی را برای به جریان انداختن مجدد این قرارداد در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، بهروز رشیدی استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز،درباره‌ نگاه دولت جدید آمریکا به برجام اظهارکرد:بازگشت به مذاکرات برجام و ایجاد تعاملات بیشتر با ایران جزء وعده‌های جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بود همین امر برای ترغیب آمریکا در راستای رسیدن به نقاط مشترک کافی است.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی درباره‌ی مذاکرات مجدد، برداشته شدن یکجای تمامی تحریم‌هاست که براساس آنچه در چهل سال اخیر مشاهده شده، این امر عملی نیست؛ درحالی که دولت فعلی با توجه به تلاشی که در چند سال اخیر داشته است، حذف برخی تحریم‌ها را موفقیت خوبی برای خود می‌داند.

رشیدی ادامه داد: شروط دولت آمریکا براساس توافقات گذشته،محدود کردن اقدامات هسته‌ای و مذاکره روی توانمندی‌های دفاعی و موشکی کشور است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا از برجام خارج شده است و این ما هستیم که باید برای طرف مقابل شرط بگذاریم و روی خطوط قرمز نظام مذاکره نمی کنیم.

استاد دانشگاه تهران مرکزی درباره‌ جایگزینی مذاکرات برجام گفت: مذاکره اخیر ایران با چین،برخلاف توافقنامه برجام بسیار راهبردی و به صورت برد_برد است و از طرفی دولت آمریکا برای جلوگیری از این معاهدات،تلاش می‌کند تا مجدد ایران را به میز مذاکره بکشاند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران، تاثیر بسزایی در نحوه برخورد ایران با برجام دارد و باید منتظر عملکرد دولت آمریکا در این ایام و مواضع دولت آینده ایران در قبال برجام بمانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =