تصمیم جدید وزارت نیرو برای تولیدکنندگان مجاز رمز ارز

وزیر نیرو گفت: تصمیمات جدیدی برای تولیدکنندگان مجاز رمز ارز گرفته‌ایم که علاوه بر تأمین منافع آنها شاهد توسعه انرژی های تجدیدپذیر باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رضا اردکانیان صبح امروز در حاشیه مراسم آئین بهره برداری هشت هزار و ۱۴۲ پروژه توزیع برق کشور در نخستین هفته پویش الف- ب ایران در جمع خبرنگاران در ارتباط با مدیریت پیک مصرف آب و برق در تابستان سال جاری توضیح داد: با وجود اینکه در میانه تابستان شاهد تغییر دولت هستیم اما با اطمینان باید گفت که خدمت رسانی به مردم در زمینه آب و برق در شرایط پیک تابستان تغییری نمی‌کند و تنها سکان مدیریت آن تغییر خواهد کرد چرا که خدمت رسانی به مردم توسط بدنه اجرایی به طور مداوم با عالی‌ترین کیفیت در حال انجام است.

اردکانیان ادامه داد: امسال ممکن است فضاسازی‌های منفی از خارج از کشور برای هدف قراردادن حضور حداکثری مردم ایجاد شود اما باید بتوانیم در این شرایط با خدمت رسانی مطلوب رضایت‌مندی بیشتری را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بارش‌ها در مقایسه با سال قبل آبی و متوسط بلندمدت بودیم، خاطرنشان کرد: با وجود چنین شرایطی برنامه‌های لازم برای مدیریت تأمین و توزیع آب شرب و همچنین تأمین نیاز سایر مشترکین به آب را در برنامه داریم و امیدواریم در تابستان نیز این روند به خوبی سپری شود. البته باید مردم و همه مشترکین در تأمین پایدار خدمت رسانی در زمینه آب و برق به بخش اجرایی کمک کنند.

وزیر نیرو در توضیح افزایش تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز اظهار داشت: این مصوبه جدید و مربوط به امسال نیست. از سال ۹۷ این موضوع به تصویب هیئت دولت رسید که هر ساله ابتدای اردیبهشت ماه هفت درصد تعرفه برای همه مشترکان و ۱۶ درصد تعرفه برای مشترکینی که خارج از الگوی تعریف شده مصرف می‌کنند، می‌پردازد. امسال نیز پیرو این مصوبه شاهد این افزایش تعرفه از اردیبهشت ماه هستیم.

اردکانیان، شرایط تولید برق کشور را مطلوب عنوان کرد و گفت: تعمیرات نیروگاهی در بخش‌های مختلف کشور طبق برنامه و به طور منظم انجام شده است. این در حالی است که شاهد ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی نیز تا پیک مصرف برق ۱۴۰۰ هستیم. البته پیرو برنامه‌ای که سال گذشته نیز آن را اجرا کردیم توافقاتی را با مشترکین پرمصرف برای ایام پیک انجام داده‌ایم که به زودی جزئیات آن تعیین و هماهنگی‌های لازم در راستای آن انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیز همانند سال گذشته با تولید کنندگان غیر مجاز رمز ارزها برخورد شده و برق آنها قطع می‌شود، اظهار داشت: به تازگی تصمیمات جدیدی برای تولید کنندگان مجاز رمز ارز گرفته شده که رونق فعالان این حوزه را تأمین می‌کند و از سوی دیگر منجر به توسعه بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد شد که جزئیات آن به زودی توسط توانیر یا ساتبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =