ایجاد مراکز درمانی در واحدهای استان با مشارکت واحد علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ایجاد مراکز درمانی در واحدهای استان با مشارکت واحد علوم پزشکی تهران را از برنامه‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برشمرد و تشریح کرد: راه اندازی درمانگاه‌های مستقل یا وابسته به واحدهای دانشگاهی، به صورت جدی در این دانشگاه پیگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه مشترک شورای معاونان سازمان مرکزی با شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عصر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران غرب برگزار شد.

در این جلسه معاونان و مدیران سازمان مرکزی، دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران حضور داشتند.

دکتر طهرانچی در این جلسه سیاست ها و برنامه های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400 را تشریح کرد و بحث و تبادل نظر در این خصوص صورت گرفت.

در ادامه این جلسه، موضوعات اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی و عمرانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از این موضوعات به تصویب رسید.

تاکید بر لزوم حرکت به سمت تخصصی شدن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

در ادامه این جلسه سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: 90 درصد مشارکت های مبتنی بر اخذ پایان‌نامه‌ها و 77 درصد از رساله های کل کشور، متعلق به استان تهران است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دارای 23 واحد و مرکز است و در نیمسال اول میزبان 320 هزار دانشجو در مقاطع مختلف است. خوشبختانه امسال شرایط خوبی داشتیم و در جذب دانشجو نیز نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده ایم.

لزوم حرکت به سمت تخصصی شدن واحدهای دانشگاهی

 آقامیری با تأکید بر لزوم حرکت به سمت تخصصی شدن واحدهای دانشگاهی، تصریح کرد: تلاش داریم برای هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت تخصصی در نظر بگیریم. از این رو قرار است واحد پردیس تبدیل به واحد فناور، واحد فیروزکوه تبدیل به واحد صنعتی و واحد رودهن تبدیل به واحد خدمات‌رسان شده و دیگر واحدهای دانشگاهی نیز در یک حوزه تخصصی تمرکز داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: هدفمند کردن دانشکده‌ها، ایجاد پژوهشکده‌ها و توسعه رشته‌های بین رشته‌ای از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است. خوشبختانه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل موفقیت‌های خوبی داشته و سال گذشته پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل بودیم که اکنون از طریق آموزش مجازی در حال تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دو سرای نوآوری به بهره‌برداری رسیده و دو سرای دیگر به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: معتقدیم سراهای نوآوری باید به عنوان منبع درآمد پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گسترش پیدا کنند. وضعیت ارتباط واحدهای دانشگاهی با صنایع در استان تهران مناسب است و واحد پرند توانسته به عنوان کمک‌کننده به شهر صنعتی، با ایجاد کلینیک‌های تخصصی فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

ایجاد مراکز درمانی در واحدهای استان با مشارکت واحد علوم پزشکی تهران

آقامیری ایجاد مراکز درمانی در واحدهای استان با مشارکت واحد علوم پزشکی تهران را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برشمرد و افزود: راه اندازی درمانگاه‌های مستقل یا وابسته به واحدهای دانشگاهی، به صورت جدی در این دانشگاه پیگیری می‌شود. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ارائه خدمات پزشکی و درمانی، تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های تنفسی و... اقدامات خوبی در مقابله با ویروس کرونا انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به استقبال دانشجویان این استان از طرح پایش، گفت: از مجموع 8410 عنوان پروپوزال کارشناسی ارشد، 683 عنوان پایان نامه در راستای برنامه علمی است. (8 درصد مشارکت مربوط به برنامه های علمی). از مجموع 2245 عنوان رساله دکتری نیز 228 عنوان برمبنای برنامه علمی است. (10 درصد مشارکت مربوط به برنامه های علمی).

 آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: در کل 90 درصد مشارکت های مبتنی بر اخذ پایان‌نامه ها و همینطور 77 درصد رساله ها در راستای برنامه های علمی در کل کشور، متعلق به استان تهران است. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دارای 18 عنوان برنامه علمی هستند که هر یک از واحدهای استان، مجری حداقل یک برنامه علمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092466

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =