نیویورک تایمز مدعی توافق ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام شد

به دنبال نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام، یک روزنامه آمریکایی مدعی توافق ایران و آمریکا بر سر نحوه چگونگی بازگشت به برجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نیویورک تایمز در گزارش ادعایی خود می‌نویسد: در گفتگوهای غیرمستقیم وین، واشنگتن و تهران با تلاش برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و کاهش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی ایران موافقت کردند.

به نوشته این روزنامه، ایالات متحده و ایران از طریق واسطه‌ها توافق کردند که دو گروه کاری ایجاد شود تا هر دو کشور به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بازگردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه روز گذشته در وین، همه طرفین توافق کردند که یک کارگروه ایجاد کنند تا در مورد چگونگی بازگرداندن ایالات متحده به توافق برجام تلاش کند. این کار با لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی آمریکا که در نتیجه خروج دونالد ترامپ از برجام علیه جمهوری اسلامی اعمال شده‌اند همراه خواهد بود.

در همین رابطه کار گروه دیگری نیز بر این امر متمرکز خواهد شد که چگونه می‌توان ایران را به تعهدات خود در برجام بازگرداند.

به نوشته نیویورک تایمز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرده که این دو گروه کار خود را آغاز کرده‌اند.

روز گذشته پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام رویترز در گزارشی، این نشست را به عنوان نقطه آغاز گفتگوهای غیر مستقیم میان ایران و آمریکا توصیف کرده بود.

به نوشته این رسانه، هم ایران و هم آمریکا فرانسه را به عنوان پیام‌رسان میان خود در نشست وین قبول دارند.

این در حالی است که مقامات ایرانی پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برجام بارها اعلام کرده بودند در این نشست هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیمی با طرف آمریکایی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =