عملکرد سازمان سنجش در زمینه برگزاری آزمون‌ها ارزیابی می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری همایش ملی سنجش علمی و آزمون های ورودی آموزش عالی با هدف ارزیابی عملکرد این سازمان خبر داد و گفت: علاقه مندان تا ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، فاطمه زرین‌آمیزی با بیان این که همایش ملی سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی با هدف ارزیابی عملکرد سازمان سنجش برگزار می‌شود، اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ملی تخصصی متولی آزمون‌های ورودی آموزش عالی، استخدامی وشغلی، همواره پایش، ارزیابی وتعالی کیفی فعالیت های خود را در صدر برنامه های خود قرار داده است . بر این اساس  این سازمان با همکاری دانشگاه تهران نسبت به تدوین طرح برگزاری "همایش ملی سنجش علمی و آزمون های ورودی آموزش عالی، مبانی، چالش ها و راهکارها" اقدام نمود که بعد از تشکیل شورای سیاستگذاری در سازمان سنجش آموزش کشور درمورخ ۱۵ بهمن سال ۹۸ و تصویب کلیات طرح، اهداف آن و استقرار سازمان اجرایی همایش در قالب کمیته اجرایی وکمیته علمی در راستای مصوبات شورای سیاستگذاری، محورها و زیر محورهای همایش در کمیته علمی مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیته فوق اقدام به بررسی و شناخت ابعاد و چالش های نظام ورود به دانشگاه در ایران با هدف اصلاح و بهبود، بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها برای شناخت و بازاندیشی در نظام ورود به دانشگاه، بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش برای شناخت و بازاندیشی در نظام ورود به دانشگاه، هم افزایی دستگاه های مرتبط و مراجع سیاست گذاری در جهت بهبود نظام سنجش و پذیرش دانشگاه و بهره گیری از دانش و تجربیات بین المللی در زمینه نظام سنجش و پذیرش دانشگاه نموده است .

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: از حامیان علمی همایش می‌توان به وزارت خانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی‌، آموزش وپرورش و دانشگاه‌های تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

به گفته وی، مبانی نظری سنجش در نظام ورود به آموزش عالی، آزمون سازی، تهیه آزمون‌ها، استاندارد سازی فرآیند برگزاری آزمون قبل اجرا، حین اجرا و بعد اجرا، پذیرش در نظام ورود به آموزش عالی ایران، جنبه های اجتماعی و روان شناختی، رابطه آموزش قبل از دانشگاه با فرایند ورود به نظام آموزش عالی  و اندیشه‌ها و رویکردهای جایگزین آزمون ورود به نظام آموزش عالی از محورهای این همایش است.

زرین تاکید کرد:  براساس اعلام دبیر کمیته علمی همایش ملی سنجش علمی و آزمون های ورودی آموزش عالی، مبانی، چالش ها و راهکارها، مقرر است پیش همایش این همایش در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار شود که تاریخ دقیق آن در سایت همایش اعلام خواهد شد.

وی افزود: علاقمندان  تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند که چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ملی سنجش علمی و آزمون های ورودی آموزش عالی، مبانی، چالش ها و راهکارها به آدرس https:// sanjeshconf.ut.ac.ir ارسال نموده و در صورت تایید توسط کمیته علمی و تا ۴ مرداد ماه فرصت خواهند داشت تا مقاله را به صورت کامل ارائه و ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =