چینی ها با استخراج "بیت کوین"  بیشترین حجم کربن را منتشر می کنند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین در چین انتشار کربن را در این کشور به شدت تسریع کرده است و به زودی این میزان از کل انتشار سالانه کشورهای متوسط اروپا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تحقیقات گوآن دابو، تحلیلگر دانشگاه چینهوا در پکن، به همراه همکارانش نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین در چین تا سال 2024 به اوج خود خواهد رسید و حدود 130 میلیون تن کربن انتشار خواهد شد. این رقم از میزان انتشار سالانه کربن کشورهایی مثل ایتالیا و جمهوری چک بیشتر است.

استخراج بیت‌کوین برای حل معادله‌های ریاضی متکی به رایانش است و ماینرها با این کار بیت‌کوین استخراج و دریافت می‌کنند. استخراج کننده یا ماینر اولین کسی است که دسته‌ای از معاملات تائید شده را پردازش می‌کند. اما موضوع اینجاست که تعداد بیت‌کوین اعطا شده از این روش، هر چهار سال به نصف کاهش می‌یابد و معماها دشوارتر شده و برای حل آنها محاسبات بیشتری مورد نیاز است و این به معنای تجهیزات قدرتمندتر و برق بیشتر است.

این مطالعه می‌گوید که تا سال 2024 استخراج بیت‌کوین در چین به 297 تراوات ساعت انرژی نیاز دارد و این میزان معادل 5/4 درصد انتشار کربن حاصل از تولید کل برق این کشور به شمار می‌رود.

محققان پیش بینی می‌کنند که اوج انتشار گازهای گلخانه ای در چین در سال 2024 خواهد بود و این در حالی است که براساس محاسبات، هزینه کلی استخراج بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری روی تجهیزات محاسباتی و هزینه برق در این سال خیلی بیشتر از پاداش مالی است که چینی‌ها بابت فروش بیت‌کوین استخراج خواهند کرد.

موضوع اصلی اینجاست که چین هنوز 40 درصد از برق خود را از طریق زغال سنگ تامین می‌کند. استخراج کنندگان بیت‌کوین در پکن یا سایر مناطق شمال چین به احتمال زیاد از برق نیروگاه‌هایی استفاده می‌کنند که از زغال سنگ تامین می‌شوند. به گفته گوآن، استخراج این ارز دیجیتال در استان‌های جنوبی چین مثل گوئیژو، یوننان و سیچوان تا حد زیادی از طریق برق آبی تامین می‌شود.

با توجه به تعهد چین به هدف رسیدن به کربن صفر تا 2060، مقررات کاهش انتشار کربن از طریق استخراج بیت‌کوین و بخش‌های نوظهور آینده باید اجرا شود.

کد خبر: 1092501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =