آیین نامه انضباطی دانشجویی دانشگاه آزاد اصلاح می شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد از اصلاح آیین نامه انضباطی دانشجویی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این آیین نامه سخت‌گیری بیشتری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعمال می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین از اعمال اصلاحاتی در آئین نامه انضباطی دانشجویان خبر داد و گفت: آئین نامه‌ای که قبلاً بوده، اشکالاتی داشت که آن را برای معاونین فرهنگی سراسر کشور ارسال کردیم و نقطه نظراتشان را ارائه دادند. در حال حاضر تیمی خبره از معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه که عملکرد بهتر و دقیق‌تری در آئین نامه انضباطی داشتند، مأمور شدند اصلاحات نهایی را انجام دهند و پس از آن در سال ۱۴۰۰ برای تصویب به مراجع ذی ربط ارسال شود.

اصلاح آئین نامه انضباطی دانشجویان / سخت گیری نسبت به تخلفات آموزشی

وی افزود: به طور مثال یکی از اصلاحاتی که باید در این آئین نامه صورت گیرد این است که در بحث تقلب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجو نمره ۲۵ صدم داده نمی‌شود و درس حذف می‌شود در حالی که حساسیت‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی باید بیشتر از مقطع کارشناسی باشد و به نوعی باید از کیان فرهنگ و آموزشِ آموزش عالی دفاع کرد. همچنین در این اصلاحات، افرادی که در جلسات کمیته انضباطی حاضر می‌شوند، حقوقشان به صورت حداکثری پاس داشته شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد عنوان کرد: مثالی دیگر در خصوص ترکیب «شوراهای تجدید نظر» و «کمیته انضباطی بدوی» است که باید به نحوی باشد که شورای تجدید نظر کاملاً مستقل عمل کند و اگر فرد احساس کرد در کمیته بدوی حق او تضییع شده، پرونده خود را با اطمینان به شورای تجدید نظر ارسال کند.

خوابگاه‌های دانشگاه آزاد رتبه بندی شدند / رتبه خوابگاه‌ها، ملاک اخذ شهریه اسکان‌

جهان بین از رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: به تازگی خوابگاه‌های دانشگاه آزاد رتبه بندی شده و قرار است در سال ۱۴۰۰ براساس رتبه خوابگاه‌ها، شهریه اخذ شود. رتبه بندی براساس ۷ شاخص در دسترس بودن، وضعیت کیفی ساختمان، مجموعه اتاق‌ها، سرانه فضای اتاق، امکانات درمانی و رفاهی، امکانات عمومی و تجهیزات و امکانات سرای دانشجویی به سه دسته تقسیم شدند.

وی افزود: بر همین اساس ۱۵۴ سرای دانشجویی در درجه اول، ۷۷ سرای دانشجویی در درجه دوم، ۱۶ سرای دانشجویی در دسته سراهای درجه سوم قرار گرفتند.

منبع: مهر

انتهای پیام /

کد خبر: 1092535

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =