مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید ۲ هفته تعطیل باشند

معاون کل وزارت بهداشت جزئیات تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ایرج حریرچی با بیان این‌که از امروز ۲۵۷ شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفتند، اظهار داشت: مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسید و متأسفانه برخی محدودیت‌ها هنوز به طور مناسب در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال نشده است.

وی افزود: مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته از زمان اعلام وضعیت قرمز، تعطیل شوند. بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای محلی و روز، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، جزو گروه دو هستند.

وی ادامه داد: مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت و لوازم خانگی و تزئینات ساختمان، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، چرم، آتلیه عکاسی و آژانس‌های مشاور املاک باید تعطیل باشند و مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی نباید پذیرش مشتری داشته باشند.

حریرچی گفت: رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز فروش لوستر، درب و پنجره، حوله، کادویی، ملزومات بدنسازی، واحدهای صنفی فروش طلا، جواهر، نقره و کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی مشاغل گروه دو هستند که در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند.

وی درباره مشاغل گروه سه که باید در شهرهای نارنجی تعطیل باشند، تصریح کرد: تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، چای‌خانه و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ۱۰ نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهدهای کودک باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما به عنوان دستگاه ناظر گله داریم که در شهرهایی که از چند روز پیش قرمز اعلام شده‌اند به خصوص در مراکز استان‌ها و تهران، بسیاری از مشاغل باز هستند و از مردم می‌خواهیم توسط سامانه‌های موجود، موارد تخلف را به دستگاه‌های ناظر اعلام کنند تا اعمال قانون صورت بگیرد. نظارت بر این تعطیلی‌ها به عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول اجرایی، وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار ما در اعمال قانون هستند؛ مردم تخلفات را به وزارت صمت اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =