دیدار نماینده آمریکا در امور ایران با «رافائل گروسی»

نمانیده ویژه آمریکا در امور ایران با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که هم اکنون در وین به سر می برد با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

در همین رابطه رافائل گروسی در صفحه توییترش از دیدار با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داده و در صفحه توییترش نوشت: تبادل نظری به موقع با راب مالی انجام دادم. آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت خود ادامه می دهد و آماده است از چشم انداز فنی بی طرفش از این رایزنی های ادامه دار حمایت کند. 

اظهارات گروسی در پی این مطرح می شود که مالی همراه با نمایندگان کشورهای عضو برجام به منظور شرکت در مذاکراتی پیرامون احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به این توافق در وین حضور دارد. 

وین روز گذشته میزبان نوزدهمین دور از گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام بود و قرار است از روز جمعه این گفتگوها از سر گرفته شوند. 

در مورد مذاکرات انجام شده در وین، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که در گفتگوهای غیرمستقیم وین، واشنگتن و تهران با تلاش برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و کاهش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی ایران موافقت کردند.

به نوشته این روزنامه، ایالات متحده و ایران از طریق واسطه‌ها توافق کردند که دو گروه کاری ایجاد شود تا هر دو کشور به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بازگردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =