برداشت نخود فرنگی در اراضی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی داراب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب از آغاز برداشت نخود فرنگی با هدف کسب درآمد غیرشهریه‌ای برای نخستین‌بار در اراضی تحقیقاتی و کشاورزی این دانشگاه خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جعفر شریعتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و استفاده بهینه از امکانات و اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در اوایل دی ماه سال قبل اقدام به کاشت نخود فرنگی با توجه به شرایط، اقلیم منطقه و با درنظر گرفتن نظرات کارشناسی کردیم. 

وی با تأکید بر شروع برداشت نخود فرنگی از یک هکتار از اراضی تحقیقاتی دانشگاه اضافه کرد: با توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها در راستای تلاش برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای، کاشت محصولات مناسب در اراضی تحقیقاتی دانشگاه با استفاده از نظرات کارشناسی و خرد جمعی در دستور کار هیئت‌رئیسه دانشگاه قرار گرفته است.

شریعتی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر فرودین‌ سال جاری از سطح زیرکشت این محصول در مجموع بیش از 10 تن نخود فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب عنوان کرد: کشت نخود فرنگی علاوه بر حاصل خیزی خاک باعث از میان رفتن آفات و بیماری‌ها در کشت‌های بعدی می‌شود و ازاین رو در زمینه تناوب زراعی در مقایسه با سایر غلات محصول مناسبی است.

شریعتی افزود: نخود فرنگی دارای ارزش غذایی بالایی است و وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگی باعث شده که این ماده غذایی به تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از میان بردن سلول‌های تولیدکننده انرژی محافظت کند و در پیشگیری از بروز سرطان مؤثر بوده و  این گیاه حاوی ماده‌ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می‌‏کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =