دفتر حزب الله لبنان در مسکو راه‌اندازی می‌شود

یک رسانه لبنانی با اشاره به سفر اخیر هیات حزب الله به روسیه اعلام کرد که امکان افتتاح دفتر نمایندگی حزب الله در مسکو بررسی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد: هیات حزب‌الله به ریاست محمد رعد، نماینده و رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان، ماه گذشته به مسکو رفت و با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد. در هیات اعزامی حزب‌الله علاوه بر محمد رعد، عمار الموسوی، رئیس روابط خارجه حزب‌الله و دستیار او، احمد مهنا، نیز حضور داشتند.

به گزارش این روزنامه، در سفر اخیر رعد به مسکو، علاوه بر لبنان، اوضاع یمن، عراق، سوریه و فلسطین مورد بحث قرار گرفته و دو طرف بر «لزوم تقویت ارتباطات دوجانبه و استفاده از مجاری مستقیم ارتباطی بین حزب‌الله و مسکو» تاکید کرده‌اند.

الاخبار گزارش داد: در ضمن «امکان گشایش دفتر نمایندگی حزب‌الله در پایتخت روسیه» نیز بررسی شده است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا از تاسیس دفتر نمایندگی جنبش حزب الله لبنان در مسکو خبر دادند.

برخی رسانه‌های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا و تارنمای میگ نیوز امروز (پنجشنبه) نوشتند: روسیه و جنبش حزب الله لبنان رایزنی‌هایی برای تاسیس دفتر نمایندگی این جنبش در مسکو را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش‌ها، رایزنی‌های دو طرف بلافاصله پس از سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو در اواسط ماه مارس گذشته (اسفند ۹۹) آغاز شد.

نزاویسیمایا گازتا نوشت: روسیه مبتکر سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو بود و دیدار این هیات از این کشور نشانگر این واقعیت است که رهبری روسیه جنبش حزب الله را یک نیروی سیاسی مستقل می‌داند که با آن می‌توان بطور مستقیم مذاکره کرد.

به نوشته رسانه روسی، وزارت خارجه آمریکا دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با هیات حزب الله لبنان را محکوم و مدعی تروریستی بودن آن شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =