جزئیات بیشتر از برگزاری انتخابات مجامع شرکتهای سهام عدالت

مدیرعامل سمات گفت:سهامداران عدالت با توجه به اینکه مدیریت سهامشان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام می‌شود،با مشارکت فعال در این انتخابات هیات مدیره اصلح را برای این شرکت‌ها انتخاب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسین فهیمی امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و انتخاب هیأت مدیره این شرکت‌ها که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است، انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور خواند.

وی افزود: در روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت، سهام این شرکت‌ها در اختیار بیش از ۳۰ میلیون نفر قرار گرفته است و با برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شاهد اولین مشارکت وسیع مردم برای انتخاب هیأت مدیره این شرکت‌ها خواهیم بود.

فهیمی با بیان اینکه تاکنون ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در سراسر کشور تشکیل شده و حدود ۱۶۰ نفر برای هیأت مدیره این شرکت‌ها با انجام انتخابات تعیین خواهد شد، تصریح کرد: شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به نحوی است که متقاضیان تا ۲۸ فروردین فرصت دارند در سامانه «ستان» سازمان بورس اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: اولین شرط، داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی و ترجیحاً مرتبط با مباحث اقتصادی و مالی است و شرط دیگر داشتن سابقه کار مدیریتی یا عملیاتی در یکی از شرکت‌های اقتصادی عنوان شده؛ ضمن اینکه متقاضیان باید تا ۲۸ فروردین مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای احراز صلاحیت در سامانه موبوطه بارگزاری کنند.

فهیمی گفت: انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از نیمه دوم اردیبهشت در استان‌های مختلف آغاز می‌شود و سهامداران عدالت برای شرکت در این انتخابات باید از طریق سامانه سجام احراز هویت شده باشند تا بتوانند در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری مرکزی، امکان ثبت نام در سامانه سجام نیز بصورت غیرحضوری و رایگان فراهم است و اگر فردی در صورت ضرورت می‌خواهد احراز هویت حضوری انجام دهد می‌تواند به حدود ۲ هزار دفتر کارگزاری در کشور یا شعب برخی بانک‌ها که در این زمینه تعیین شده است مراجعه کند و بر این اساس، سهامداران عدالت با توجه به اینکه مدیریت سهامشان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام می‌شود، با مشارکت فعال در این انتخابات هیأت مدیره اصلح را برای این شرکت‌ها انتخاب کنند.

وی همچنین درباره سهام عدالت متوفیان گفت: حدود ۳ میلیون نفر متوفی سهامدار عدالت داریم که برای مشخص شدن تکلیف آن‌ها وراث باید در اولین قدم به مراجع قضائی مراجعه و در خصوص انحصار وراثت اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =