کاهش ۱۳ درصدی پرونده‌های مانده در شعب دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش چشمگیر پرونده‌های مانده در شعب اشاره کرد و خبر از کاهش ۱۳ درصدی پرونده‌های مانده در شعب داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری، صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی کرونا مبنی برنحوه حضور حداقلی کارمندان به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده بود، گفت: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، با برنامه عملیاتی و عمل جهادی قضات و کارمندان دیوان عدالت اداری، عملکرد قابل دفاعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته ایم.

حجت الاسلام بهرامی به پرونده‌های وارده به شعب بدوی و تجدیدنظر اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شعب بدوی در سال گذشته، ۱۶۷ هزار و ۶۱۲ فقره می‌باشد و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۳۶ پرونده نیز در این شعب مختومه شده است. همچنین وارده‌های تجدیدنظر در سال گذشته ۸۱ هزار و ۱۷ پرونده می‌باشد که تعداد ۸۲ هزار و ۸۴۵ پرونده مختومه گردیده است که حاکی از تلاش و زحمات همکاران در شعب است.

حجت الاسلام بهرامی تعداد پرونده‌های وارده به شعب اجرای احکام در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۹۰۸ مورد دانست و افزود: تعداد ۱۵ هزار و ۹۸۹ پرونده در سال گذشته در شعب اجرای احکام مختومه شده است که این نشان از همکاری دستگاه‌ها در اجرای احکام دیوان عدالت اداری است.

رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش چشمگیر پرونده‌های مانده نیز اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۹۸ در شعب بدوی ۷۷ هزار و ۲۸۶ پرونده مانده بود که این رقم در پایان سال ۹۹ به ۷۰ هزار و ۷۷۹ پرونده رسید و موجودی پرونده‌ها در شعب بدوی ۹ درصد کاهش یافت و در شعب تجدیدنظر نیز در حالی که در پایان سال ۹۸ با ۱۹ هزار و ۷۷۵ پرونده مانده مواجه بودیم این تعداد پرونده در پایان سال ۹۹ به ۱۷ هزار و ۴۵ پرونده رسید که نشان دهنده کاهش ۱۳ درصدی موجودی پرونده هاست.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض آرا در شعب تجدیدنظر گفت: در سال جاری باید با دقت و اهتمام بیشتر و با استفاده از سامانه ساعد (رأی صحیح)، آرا متقن صادر شود و نقض آرا به حداقل ممکن برسد.

گفتنی است در سال گذشته با هدف رفع اطاله دادرسی در هیأت عمومی، جلسات هفته‌ای دو بار در روزهای شنبه و سه شنبه به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =