اولتیماتوم دژپسند به بانک‌ها در مورد رعایت نرخ سود بانکی

وزیر اقتصاد با ارسال نامه‌ای به بانک‌های دولتی، بار دیگر بر ضرورت رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار بر سپرده‌های بانکی تاکید و پرداخت هرگونه سود نامتعارف را مشمول مالیات اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی بار دیگر تاکید کرد که همه بانک‌ها باید به منظور پشتیبانی از تولید، نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار (۱۶ درصد) را رعایت کنند.

وی در این نامه که به مدیران عامل بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، توسعه تعاون، پست بانک، صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات ایران ابلاغ شده تاکید کرده که پرداخت نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جزو هزینه‌های مالیاتی قابل قبول نبوده و سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مطابق گزارش سازمان حسابرسی در خصوص رعایت این موضوع اقدام به عمل آورد.

دژپسند در این نامه تاکید کرده است: با توجه به لزوم حمایت از تولید در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و پیرو تأکیدات قبلی، تمامی بانک‌ها موظف به رعایت دقیق نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =