تجهیزات مورد نیاز نیروگاهها تولید شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید مبدل ها و موتورهای الکتریکی مورد نیاز نیروگاهها شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ ژنراتورها بخش جدایی ناپذیر از صنعت نیروگاهی کشور هستند و تولید این قطعات نیازمند گرد هم آمدن مجموعه‌ای متخصص با دانش فنی بالا است.

حال یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید محصولات ماشین‌های الکتریکی و کلیه قطعات مکانیکی نیاز صنعت کشور به این تجهیزات را تأمین کرده است.

محمد علی طاهری پور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ارائه خدمات فنی، مهندسی و ساخت ماشین‌های الکتریکی گفت: این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از توانمندی ۲۵۰ نیروی انسانی متخصص، توانسته است نیاز صنایع کشور را با محصولات ساخت داخل و بدون وابستگی به نمونه وارداتی برطرف کند.

تولید تجهیزات متنوع نیروگاهی

این فعال فناور با اشاره به ساخت موتورهای سانتریفیوژ، انواع موتورهای ولثاژ ثابت و ژنراتورهای نیروگاهی در این مجموعه دانش‌بنیان افزود: این مجموعه تا کنون با بخش قابل توجهی از صنایع کشور از نیروگاهی و پالایشگاهی و پتروشیمی همکاری داشته است به طوری که نیازهای بیش از ۶۱۰ کارفرما در داخل کشور با تولیدات این شرکت دانش‌بنیان تأمین شده است.

طاهری پور از انجام تمامی فرآیند تولید از طراحی تا ساخت توسط توربوژنراتور گفت و ادامه داد: فرآیند طراحی، تولید و ساخت تمام قطعات و تولیدات موتورهای الکتریکی، ژنراتورها، روتورها و موتورهای الکتریکی و همچنین ژنراتورهای نیروگاهی توسط فناوران این شرکت و در داخل کشور انجام می‌شود.

این فعال فناور، تولید موتورهای جریان مستقیم تا ظرفیت ۶ هزار اسب بخار را یکی از توانمندی‌های فناورانه توربوژنراتور عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از تولیدات شرکت توربوژنراتور، ساخت موتورهای جریان متناوب است که با استفاده از فشار قوی با سطح ولتاژ ۱۰ هزار ولت تا توان پنج و نیم مگاوات و به‌صورت ویژه فشار ضعیف تا ۱۵۰۰ کیلووات، ترانسفورماتور و مگنت در این واحد دانش‌بنیان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: در این واحد صنعتی ۵ هزار قطعه از کوچک‌ترین تا بزرگترین قطعات مورد نیاز در ساخت ماشین‌های الکتریکی و ژنراتورها تولید می‌شود.

به گفته طاهری پور، علاوه بر صادرات بیش از ۳۴۰ دستگاه سانتریفیوژ ساخت این واحد و نیز دیگر خدمات به کشورهای آسیای میانه به ارزش بیش از ۱۲ میلیون دلار از توانمندی‌های شرکت دانش‌بنیان توربوژنراتور است.

این فعال فناور همچنین بیان کرد: از دیگر توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان، تغییر در طراحی الکتریکی و مکانیکی اجزای مختلف الکتروموتور مانند ولتاژ تغذیه، نوع خنک کنندگی، دور حرکت خروجی، درجه حفاظت با هدف افزایش کارایی و تغییر در مشخصات خروجی، جزو خدماتی است که در این شرکت دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =