ارتش فرانسه در حال آزمایش روبات در میدان جنگ

ارتش فرانسه به تازگی سگ‌های روباتیک شرکت «بوستون داینامیکس» را خریداری کرده و در حال آزمایش است تا از آنها برای آموزش در سناریوهای جنگی استفاده کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به تازگی تصاویری از دانشگاه نظامی فرانسه منتشر شده که در آن سگ روباتیک اسپات متعلق به شرکت بوستون داینامیکس در حال تمرینات نظامی با سربازان است.

این دانشکده نظامی اعلام کرده که اسپات و به طور کلی روبات‌سازی در میدان جنگ به افزایش آگاهی دانشجویان از چالش‌های آینده کمک می‌کند.

این سگ روباتیک که هم برای استفاده در محیط‌های داخلی و هم برای فضای خارجی مناسب است، به راحتی محیط اطراف خود را ترسیم می‌کند، به راحتی از کنار موانع رد می‌شود، از پله‌ها بالا می‌رود و درها را باز می‌کند.

این سازمان اعلام کرده که از این سگ‌های روباتیک در محیط‌های خطرناک برای انسان‌ها همانند نیروگاه‌های هسته‌ای، میادین نفتی فراساحلی و ساخت‌وساز در مناطق بسیار حساس استفاده می‌شود.

این سگ روباتیک زیرک و چهارپا قیمت بالایی هم دارد و ۷۵ هزار دلار است و شرکت سازنده آن سال‌هاست روی عملکردهای مختلف و نحوه حفظ تعادل آن کار می‌کند. این محصول در نهایت در ژوئن سال گذشته راهی بازار شد و یکی از اولین مشتریان آن هم ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، بود که برای استفاده در این شرکت فضایی آن را خریداری کرد.

به گزارش یک وب‌سایت خبری فرانسوی، اسپات فقط یکی از روبات‌هایی است که توسط دانشجویان ارتش فرانسه آزمایش می‌شود. به گفته مقامات نظامی این کشور، روبات اسپات بیشتر برای برنامه‌های شهری یا پلیس و همچنین برای ضدعفونی کردن مکان‌های مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا کاربرد دارد.

این دانشگاه نظامی از سه سناریوی آموزشی استفاده می‌کند؛ یکی اقدامات تهاجمی با تصرف تقاطع‌ها، دومی اقدام دفاعی در روز و شب و سومی عملیات نبرد شهری. این اقدامات ابتدا بدون حضور اسپات و سپس با حضور آن انجام می‌شود تا تفاوت وجود آن در تمرینات مشاهده شود.

یکی از ستوان‌های این دانشگاه در مورد این سگ روباتیک گفت: در آزمایش‌های نظامی زمانی که اسپات همراه‌مان بود، آرام‌تر بودیم. البته زمان بیشتری برای کار با روبات‌ها اختصاص می‌دهیم.

یکی از همرزمان وی نیز گفت: در آزمایش‌ها در مرحله نبرد شهری بدون روبات من کشته شدم، اما زمانی که با روبات‌ها این نبرد را انجام دادیم، چون روبات همه منطقه را شناسایی کرده بود، سالم ماندم.

کد خبر: 1092810

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =