۵۰ درصد پرسنل بیمارستان‌های همدان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه دانشجوهای پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان طرح خود را در بیمارستان های شهر می گذرانند گفت: بیش از ۵۰درصد پرسنل بیمارستان شهر همدان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

 نسرین متین نیا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز تعداد دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی در استان همدان را ۳۵۰ نفر برشمرد و گفت: در رشته های پرستاری و اتاق عمل دانشگاه آزاد اسلامی همدان حدود ۳۵۰ دانشجو داریم همچنین رشته مامایی در تویسرکان وجود دارد.

وی در رابطه با اقداماتی که دانشجوها در مناطق محروم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده اند، اضافه کرد: اقدامات آموزشی و حمایتی در مناطق محروم انجام شده است. ۴مرحله در بسبندی‌هایی حدود ۵ هزار ماسک تهیه و توزیع شد و یکسری بسته حمایتی در همان مناطق نزدیک عید توزیع کردیم. زمانی که کارآموزی دانشجویان تعطیل باشد، یک سری آموزش برای افرادی که مراجعه می کردند در درجه اول برای پیشگیری سپس نحوه قرنطینه و مراقبت از فرد مبتلا به کرونا به صورت گروهی انجام می دادند.

متین نیا با اشاره به اینکه برای تاسیس رشته های جدید پزشکی و پیراپزشکی در استان همدان اقداماتی انجام شده است، گفت: ما برای تاسیس رشته پزشکی در استان موافقت اصولی را گرفتیم اما این زمانی بود که وزیر جدید آمد و بعد از آن به خاطر بیماری کرونا تمامی بازدیدها لغو شد. با پیگیری هایی که انجام دادیم گفته شد تا تثبیت شرایط تمامی فعالیت ها معلق می ماند؛ اما با کمک مسئولین شهری مثل استاندار و نماینده های شهر همدان برای تاسیس رشته پزشکی کمک می گیریم. اگر رشته پزشکی تاسیس شود مسیر برای سایر رشته ها نیز هموار خواهد شد. برای رشته بهداشت هم به صورت مجزا اقدام کردیم که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: امیدواریم وزارتخانه با توجه با شیوع بیماری کرونا برای تاسیس رشته نگاهی به دانشگاه آزاد استان داشته باشد چون الان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به پزشک و پرستار داریم. در واقع این قبیل پاندمی ها همیشگی هستند و ما همیشه نیاز به کادر درمان داریم. استان همدان قابلیت و ظرفیت تاسیس رشته پزشکی را دارد. از نظر خدمات پزشکی هم برای استان خیلی مفید است  و هم به مردم کمک می شود. ما باید سعی کنیم کیفیت آموزش را بالا ببریم و مهم این است که همه دانشجوها می خواهند از بیمار مراقبت کنند و بالابردن کیفیت آموزش برای جامعه است.

وی  تعداد استادان مربوط به رشته پرستاری در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه رشته پرستاری از سال ۷۳ در این استان دایر است، در استاد مشکلی نداریم. در رشته اتاق عمل هم دو هیئت علمی ثابت داریم و در سال بعد به ۴ نفر می رسد؛ ولی ما یک تفاهم نامه با علوم پزشکی داریم و از اساتید علوم پزشکی میتوانیم استفاده کنیم. با بسیاری از پزشکان متخصص صحبت کردم و پزشکانی که استخدام نهادی نیستند، تمایل دارند در دانشگاه آزاد استخدام شوند.

متین نیا اقدامات دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مقابله با شیوع بیماری کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشجوهای پرستاری خودشان برای کمک به پرسنل بیمارستان ها ابراز تمایل کردند و ما با هماهنگی هایی که با علوم پزشکی استان انجام دادیم لیستی از اسامی دانشجویان داوطلب در کل استان تهیه کردیم تا دانشجوهایی که تمایل دارند در صورت نیاز حضور پیدا کنند. از دانشجوهایی که فارغ التحصیل شدند بسیاری ها داوطلبانه در بخشهای مراقبت های ویژه و ای سی یو کرونا فعال هستند. در حال حاضر در ای سی یو بیمارستان بعثت، بیمارستان بهشتی و سینا در بخش های کرونا بچه های طرح ما هستند. در بخش های مراقبت های ویژه که های ریسک است خیلی از بچه ها داوطلبانه در بخش ها حاضر شدند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مورد روال واکسینه شدن دانشجوها و استادان در برابر ویروس کرونا گفت: هنوز کادر درمان به صورت کامل واکسینه نشدند. پرسنل بیمارستان سینا هنوز کامل واکسینه نشده و دانشگاه علوم پزشکی هم برای اساتیدش اقدام نکرده است. بر اساس اولویت بعد از کادر درمان نوبت به اساتید و بعد دانشجوها می رسد. توزیع واکسن یک مقدار با تاخیر دارد صورت می گیرد.. بعد از پرسنل برنامه داریم که دانشجوهایی که مستقیم در خط مبارزه هستند همراه با اساتید واکسینه شوند. خیلی وقتها ابتلا در بخش های معمولی اتاق می افتد. در همین راستا به همه دانشجوها روزانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده فردی می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجوهای پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان طرح خود را در بیمارستان های شهر می گذرانند گفت: بیمارستانهای سطح شهر، آموزشی هستند و ما چون با دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه داریم اکثر دانشجوهای ما آنجا در حال گذران طرح خود هستند. به یقین می توان گفت که بیش از ۵۰درصد پرسنل بیمارستان شهر همدان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند. دانشگاه آزاد در شرف تاسیس یک مرکز نگهداری برای سالمندان،  کلینیک روانشناسی و دندانپزشکی هست که با توجه به بیماری کرونا وقفه افتاد. کلینیک روانشناسی ما با دستگاه نوروفیدبک در خود دانشگاه فعال است که میخواهیم آن را گسترش بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092871

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کیمیا IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      خیلی هم عالی