سامانه «ساها» با پلتفرم و قابلیت جدید رونمایی می‌شود

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سامانه «ساها» با پلتفرم و قابلیت جدید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار شال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها  از رونمایی سامانه «ساها» با پلتفرم و قابلیت جدید در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه «ساها» در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده است، افزود: این سامانه یک شبکه جامع آزمایشگاهی و کارگاهی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، مواد شیمیایی، فضا، نیروی انسانی و خدمات قابل ارائه آزمایشگاهی در سطح کل کشور است.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: فاز اول این سامانه در سال ۱۳۹۴ با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی شد. پس از مدتی با توجه به نیاز برای شبکه کردن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی از مرحله سفارش خدمات تا حصول نتیجه، فاز دوم سامانه ساها در سال ۱۳۹۹ طراحی و از همان ابتدای سال امور برنامه‌نویسی و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی (آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، تجهیزات، مواد شیمیایی، خدمات آزمایشگاهی) با حضور برنامه‌نویس فاز اول و با همکاری بیش از ۴۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران اداره کل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در قالب کارگروه‌های تخصصی آغاز شد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سامانه «ساها» به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران کشور، امکانی را خواهد داد که با ثبت‌نام درآن از امکانات کلیه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاداسلامی در سراسرکشور بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: رونمایی از سامانه جدید «ساها»، گام بسیار مهمی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به دانشجویان، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در سطح کل کشور و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

۷ قابلیت جدید سامانه «ساها»

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی از امکانات جدید این سامانه گفت: «ایجاد کارتابل الکترونیکی برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و مشتریان برون و درون‌دانشگاهی»، «احراز هویت دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی»، «ایجاد درگاه پرداخت جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی»، «ماژول مالی مشتمل بر ثبت تراکنش‌های برخط از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی»، «مدیریت انبار مواد شیمیایی و مصرفی»، «مدیریت تعاون تجهیزات و مواد شیمیایی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی» و «مدیریت تخفیف‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های موجود در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به دانشجویان، اعضای هیئت علمی و تخفیف‌های گروهی، فردی و مناسبتی» از جمله امکانات این سامانه است.

دهقانی فیروزآبادی از رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان‌ها و واحدهای دانشگاهی در خواست کرد که با ورود و ثبت اطلاعات واحدهای مربوطه در تکمیل سامانه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =