مشارکت ۴۰۰ هزار دانشجو در دروس پویش قرآنی در بهشت

مدیر آموزش‌های فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: در برخی دروس در آموزش مجازی شاهد مشارکت ۴۰۰ هزار نفری دانشجویان بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی فاضلی مدیر آموزش‌های فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز در نشست خبری «پویش قرآنی در بهشت» که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در پویش قرآنی در بهشت دو نوع داوری مردمی و داوران متخصص وجود دارد؛ استعداد یابی و فراهم سازی ظرفیت هایی برای گروه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی مرتبط با نهاد رهبری و اتصال آنها به فضای دانشگاهی، از جمله اهداف این پویش محسوب می‌شود.

وی افزود: زنان و خانواده نیز از دیگر بخش‌های این پویش خواهد بود که از تمامی بانوان عزیز برای شرکت در این پویش دعوت به عمل خواهیم آورد. جشنواره‌های قرآنی در سطوح دانشگاهی استانی و ملی نیز به این پویش دعوت شدند که البته بخش مهمی از جوایز این پویش، به جشنواره های قرآنی اختصاص می‌یابد.

فاضلی ادامه داد: تاکنون ۱۰ کتاب فرهنگی معرفتی در سطح ملی انتخاب شده است و لذا تلاش می‌کنیم از کتابهایی که با ذائقه نسل جوان تناسب بیشتری دارد، در این پویش حضور داشته باشند. آموزش‌های مجازی نیز از دیگر بخش‌های مهم این پویش محسوب می‌شود؛ این بخش یکی از پر مخاطب‌ترین بخش‌های نهاد است به طوری که در برخی دروس شاهد مشارکت ۴۰۰ هزار نفری دانشجویان بودیم. آموزش‌های مجازی در ایام پویش، در معرض بازدید و استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش‌های فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برگزاری رزمایش همدلی و مواسات در سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری، از جمله اتفاقات بسیار خوبی بود که شاهد همدلی و مواسات میان مردم بودیم. بخشی از پویش قرآنی در بهشت به این رزمایش اختصاص یافته است و هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند فعالیت‌های خود را در زمینه رزمایش همدلی در این بخش به اشتراک بگذراند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید محتوای هنری و رسانه‌ای نیز بخش مهمی از این پویش خواهد بود که شامل ویدئو، پادکست، عکس نوشت، فیلم کوتاه، انیمیشن، بازی‌های رایانه می‌شود. این آثار در نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت تا مردم به آن رای دهند و همچنین گروهی از داوران متخصص آنها را انتخاب کنند. در پایان به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =