وزرای کشور و امورخارجه مداخله انتخاباتی سفیر فرانسه را فورا  پیگری کنند

شورای سیاستگذاری و صیانت از انتخابات نهضت استادی ایران در نامه‌ای خطاب به وزرای کشور و امورخارجه خواستار پاسخ قاطع به سفیر فرانسه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ در پی اظهارات مداخله جویانه انتخاباتی  سفیر فرانسه در ایران، شورای سیاستگذاری و صیانت از انتخابات نهضت استادی بسیج با صدور نامه‌ای به وزرای کشور و امورخارجه خواستار احضار، اخطار و در صورت لزوم اخراج وی از تهران شدند. 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: چنانکه مستحضرید روزنامه «کار و کارگر» در تاریخ  21 فروردین 1400 مصاحبه‌ای با فیلیپ تیئبو سفیر کشور  فرانسه ترتیب داد  که در این مصاحبه، نامبرده با لحنی مداخله جویانه  و تحقیر آمیز با ملت بزرگ و متمدن ایران سخن گفته است؛ با توجه به سوابق ننگین  سفارتخانه‌های غربی در فتنه های انتخاباتی ایران بوده است.

در این نامه مطرح شده است: متن مصاحبه سفیر  حاوی مطالب و اظهارات مداخله جویانه و توهینی  آشکار به شعور ملت بزرگ ایران اسلامی است از این رو  لازم است دستگاههای متولی و به ویژه وزارت‌خانه‌های کشور و  امورخارجه، نسبت به اخطار و احضار وی  هشدار دهند که در صورت لزوم به اخراج وی، اقدام خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: سخنان تیئبو، روشن ساخت که سیاست کلان جبهه استکباری غرب و البته فرانسه، برساخت پرشدت  فضای تولید عملیات روانی  از طریق رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی به نفع جریان مدافع منافع غرب در فضای انتخاباتی ایران است. اما روشن است همچون گذشته روحیه استقلال خواهی ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی، زائل کننده راهبردهای پوشالی غربی ها و غربگراها خواهد بود.

استادان بسیجی در این نامه عنوان کردند: فرزندان و سربازان مردم عزیز ایران بزرگ در نهضت استادی بسیج  به مثابه دیدبانان و فرماندهان تیز بین  جنگ نرم تمامی  تحرکات قطب های  استکباری و معدود هواداران سیه روی و سیاه بخت داخلی آنها را رصد و رهگیری کرده و این توطئه ها به فضل الهی و به مدد بصیرت آحاد و توده های مردمی خنثی خواهد شد.

 نهضت استادی ایران اسلامی همچنین به شما مسئولان و برادران دینی و ملی از روی  خیرخواهی و وطن دوستی، اعلام می دارد که بدون رودربایستی با غرب سلطه گر، حافظ منافع ملی و تمامیت ارضی،  فرهنگی و سیاسی در  نظام مردمسالار جمهوری اسلامی ایران باشید؛ البته لازمه این کار ، تذکر و اقدام جدی در برابر مطالب موهن سفیر گستاخ فرانسه  و اقدام ناشایست مسئولین روزنامه «کار و کارگر» و سایر عوامل پیدا و پنهان آن است تا  روشن شود احدی از بیگانگان حق اظهار نظرنظر و مداخله در امور داخلی کشور پهناور ایران اسلامی ندارد.

در این نامه تاکید شده است: سفیر دولت تمامیت خواه و همدست حکام جنایت کار  آمریکا  به جای فرافکنی و مداخله، روشن سازد چگونه کشوری مدعی دموکراسی و حقوق بشر است درحالیکه بیش از ده میلیون مسلمان فرانسوی از داشتن حتی یک نماینده در پارلمان فرانسه، محروم هستند؟  دولت که حتی  اجازه نمی دهد دختران و بانوان مسلمان، در دانشگاه‌ها و ادارات از حق شهروندی و انسانی حجاب 
 برخوردار  باشند گو این که اکنون نیز  رئیس جمهور کنونی  فرانسه، طرحی ارائه کرده  تا از  اقامه نماز حتی به صورت فردی، جلوگیری  و نماز خواندن، مترادف با جرم تلقی شود.

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: نهضت استادی ایران اسلامی هشدار می دهد که در صورت تکرار چنین مسائلی، به وظیفه و رسالت انقلابی خویش نسبت به گستاخی نمایندگان بیگانه در ایران عزیز  عمل کرده و برای ادای تکالیف دینی و ملی خود لحظه ای تردید نخواهد کرد اگر چه گستاخی سفیر فرانسه و دوری او از شوون شناخته شده دیپلماتیک در مصاحبه آشکار است  اما اظهارات او در باره ماهیت مذاکرات غرب با ایران، بار دیگر روشن بینی و آینده نگری  رهبری حکیم نظام اسلامی را  را برای برخی کارگزاران کم اطلاع  آشکارتر ساخت؛  آنگاه که آقای سفیر می گوید «تمام تلاش شان صرفا بر باز بودن پنجره مذاکره است» و این یعنی مذاکره برای مذاکره و رفتاری فرسایشی با ملتی با تمدن هفت هژار ساله، در حالیکه معظم له بارها تاکید فرموند که مذاکره باید به رفع تحریم ها ظالمانه از ملت بزرگ ایران منجر شود در غیر این صورت کاری عبث است.
در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: نهضت استادی بسیج پاسخ قاطع  ازسوی وزارت امور خارجه و وزارت کشور به سفیر فرانسه را به انتظار نشسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =