«حل چالش‌های ملی» شاخص جدید ارتقا و استخدام اساتید

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید، گفت: قرار است نقش اساتید در حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای در آیین نامه ارتقا لحاظ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمدسعید سیف از طرح وزارت علوم برای اختصاص مشوق‌های مناسب برای اعضای هیئت علمی فعال در حل چالش‌های ملّی، منطقه‌ای و استانی خبر داد و اظهار کرد: به روزرسانی و اصلاح آئین‌نامه ارتقای اساتید بر اساس تمرکز بیشتر بر نقش‌آفرینی اعضای هیئت علمی در حل مسائل جامعه و صنعت، انسجام ارتباط میان پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها و روش‌ها و الگوهای مناسب تدوین مأموریت‌های ملی و منطقه‌ای برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در حال حاضر در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم افزود: وزارت علوم در آئین‌نامه ارتقا و استخدام در نظر دارد نقش پر رنگ تری را برای حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای توسط هیأت علمی در نظر بگیرد. البته در حال حاضر اگر استادی نقش جدی و اثربخشی در پروژه‌های ملی داشته باشد، در ارتقا او تأثیرگذار است اما نحوه ارزیابی این همکاری‌ها، نحوه و میزان تخصیص امتیاز در دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

سیف ادامه داد: در تعامل با دانشگاه‌ها و با همکاری آنها در حال اصلاح آئین نامه وجود هستیم تا این شاخص به صورت نظام‌مند و یکسان در دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه اساتید صرفاً بخواهند برای ارتقا و کسب امتیاز به این پروژه‌ها ورود کنند را قبول نداریم چرا که معتقدیم، این یک وظیفه و رسالت برای دانشگاهیان محسوب می‌شود و آنها در این زمینه مسؤلیت سنگینی دارند و باید نقش بسزایی در بهبود وضعیت داشته باشند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم به طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، اساتید از دو سال گذشته این اجازه را داشتند که به صورت تمام وقت یا پاره وقت با بخش‌های مختلف صنعتی همکاری کنند.

سیف ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر در آئین نامه ارتقا، موضوع فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شده است، گفت: اساتیدی که می‌خواهند در مرحله رسمی- آزمایشی قرار گیرند، نیاز است که این دوره را گذرانده باشند.

وی ضمن بیان این مطلب که اساتید بیش از گذشته نسبت به حضور در صنعت و تأثیرگذاری آنها در بهبود وضعیت واقف شده‌اند، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ حدود ۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی در این طرح شرکت کردند، در سال ۹۹، ۱۱۴ نفر در صنعت حضور یافتند و پیش بینی می‌کنیم این آمار در سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =