پاسخ به رژیم صهیونیستی باید عقلانی باشد

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقدامات وزارت خارجه در پاسخ به رژیم صهیونیستی باید کاملا عقلانی و به دور از فضای احساسی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند هفته‌ای از انتشار اخبار مذاکرات پنهانی ایران با آمریکا یا ادامه مذاکرات با غربی ها تحت عنوان برجام بر سر موضوعات هسته‌ای می‌گذرد. در حالی که برخی از مسئولان آماده مذاکرات با دولت بایدن آمریکا بودند، رژیم غاصب صهیونیستی در تاسیسات هسته‌ای نطنز  دست به خرابکاری زده و به صورت کاملا رسمی مسئولیت این کار را برعهده گرفته است. با توجه به اینکه این رژیم بدون اجازه آمریکا و غرب اجازه فعالیت‌های این چنینی را ندارد، نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا حسن نیتی برای ادامه مذاکرات ندارند. 

علی مظفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره حمله به تاسیسات هسته‌ای نظنر بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیست بدون اجازه و موافقت آمریکا و غربی‌ها اقداماتی از این دست را انجام نمی‌دهد. 

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست از ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با اروپا ترس دارند، گفت: آنها به علت ترس از برجام، عملیات‌های تروریستی انجام می‌دهند تا راه مذاکرات را مسدود کنند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه برجام مانع پیشرفت هسته‌ای ایران بوده است، گفت: غربی‌ها به اشتباه از برجام ترس دارند چرا که برجام برای ایران هیچ عایده‌ای نداشته و حدودا 10 سالی صنعت هسته‌ای را دچار رکود کرده است. 

وی ادامه داد: بازخوانی تاریخ نشان می‌دهد هر زمان ایران پاسخ مناسبی به آمریکا یا غربی‌ها نداده است، آنها بیشتر پیشروی کرده‌اند. به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی طرح کاهش تعهدات هسته‌ای را تصویب می‌کند، آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگشت به مذاکرات و برجام انجام می‌دهد. 

مظفری با اشاره به اینکه شرایط مذاکره برای ایران مساعد نیست، گفت: غربی‌ها هیچ گونه اعتماد سازی برای متعهد ماندن ایران به برجام یا ادامه مذاکرات هسته‌ای نشان نداده‌اند. 

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اقدامات احتمالی ایران برای پاسخ به حوادث نظنر عنوان کرد: تعلیق مذاکرات هسته‌ای و خروج از برجام حداقل کاری است که دولت می‌تواند انجام دهد. البته اقدامات وزارت خارجه در پاسخ به رژیم صهیونیستی یعنی عامل حمله تروریستی به نطنز باید کاملا عقلانی و به دور از فضای احساسی باشد.

وی با اشاره به موضع‌گیری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز بیان کرد: وی در چند سال گذشته نشان داد که همواره علاقمند است تا بر عکس خواسته‌ای مردم یا دلسوزان انقلاب موضع گیری سیاسی داشته باشد. 

مظفری درخصوص پروژه نفوذ توسط غربی‌ها و آمریکا مطرح کرد: وزیر امور خارجه زمانیکه نفوذ در سریال «گاندو2» به نمایش در آمد، کل سریال و وقایع را دروغ دانست. در حالی که هنوز یک ماه از قطع این سریال نگذشته است که نفوذیان باعث رقم زدن اتفاقات نطنز می‌شوند. 

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه فضای امنیتی کشور، سیستمی منسجم است، گفت: متاسفانه برخی افراد از روی ناآگاهی قصد دارند وزارت اطلاعات رو مورد هجمه قرار دهند. اتفاقات نطنز نباید باعث ایجاد رخنه‌ای برای تضعیف امنیت کشور توسط دشمنان شود.

وی ادامه داد: ما وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه را یکپارچه می‌دانیم و اتفاقاتی از این دست نباید محلی برای تضعیف جایگاه و تخریب زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) شود.

تعلیق مذاکرات هسته‌ای؛ جواب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا 

وی با اشاره به تحریمات جدید اتحادیه اروپا علیه برخی از مسئولان کشور بیان کرد: همین تحریم‌ها نشان می‌دهند که اروپایی‌ها حس نیت برای ادامه مذاکرات ندارند. تحریم نهادهای نظامی و اشخاص سپاهی و بسیجی به دلیل ترس غرب از سپاه است.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای ادامه مذاکرات هسته‌ای زیادی اتحادیه اروپا دل بسته بود. تحریم‌های جدید نشان داد که غربی‌ها نیز مانند آمریکا خواستار مذاکرات واقعی نیستند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1092984

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =