گلایه هاشمی از عدم اجرای تعهدات دولت در تجهیز ناوگان عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در موضوع حمل و نقل عمومی و تامین و تجهیز این ناوگان مصوبات و قول‌های خوبی در دولت داریم، اما متاسفانه هیچ کدام به نتیجه نمی رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در موضوع حمل و نقل عمومی و تأمین و تجهیز این ناوگان مصوبات و قول‌های خوبی در دولت داریم اما متأسفانه هیچکدام به نتیجه نمی‌رسد و آنچه تاکنون به نتیجه رسیده است، از بودجه خود شهرداری تأمین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته در بخش نوسازی اتفاقاتی در حال رخ دادن است یعنی بودجه‌هایی تزریق می‌شود، بعضاً اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی در حال نوسازی هستند اما در خصوص تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی آغاز نشده است.

هاشمی ابراز داشت: طی یک سال گذشته با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری، ساخت داخل قطار مترو از نظر طراحی به ۸۰ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید که طی چند روز گذشته نیز از اولین قطار ملی رونمایی شد. رئیس جمهور نیز در آن جلسه دستور تولید از این قطار و تأمین بودجه آن را داد.

وی افزود: در این شرایط دیگر امکان فاینانس وجود ندارد چراکه کشورهای خارجی برای ایجاد کار برای خود به دیگر کشورها وام خواهند داد. در نتیجه مسیر استفاده از وام مسیر جدیدی نخواهد بود و از مصوبه دولت برای تأمین هزار واگن ۴۲۰ عدد هنوز باقی است و برای آن تصمیم‌گیری نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت می‌تواند برای این واگن‌ها که مصوبه قبلی هم دارد، به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تأمین اعتبار کند و ساخت این واگن‌ها آغاز شود.

هاشمی خبر داد: شهرداری تهران نیز با شرکت واگن سازی تهران برای ساخت ۱۰۵ واگن قرارداد جدیدی را امضا کرده است. بنابراین کار می‌تواند به سرعت آغاز شود و خواهش من این است که در انتهای دولت این پول پرداخت شود و در دوره مدیریت شهری بعدی شاهد وجود این واگن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتی‌ها در تهران نزدیک به ۱۰۰ نفر رسیده است و به نظر می‌رسد بالاتر هم می‌رود. توصیه ما این است که مردم بیش از ۱۵ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باقی نمانند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به شرایط واکسیناسیون نیز حداقل تا یک سال آینده همچنان درگیر کرونا خواهیم بود و لازم است تا دولت نسبت به قول خود برای تأمین ناوگان عمومی تلاش بیشتری کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم که چرا این قفل باز نمی‌شود. این بسیار ساده است که دولت می‌خواهد برای این تعداد اتوبوس و واگن تأمین اعتبار کند و علاقه نیز به ساخت داخل است و سال پشتیبانی از تولید داخل است و تأمین این مقدار چندان سخت نیست. دولت می‌تواند از بودجه‌های دولتی یا سیستم بانکی این مبلغ را تأمین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =