بی توجهی معاونت اجتماعی شهرداری به زنان سرپرست خانوار

عضو شورای اسلامی شهر تهران از بی توجهی معاونت‎ فرهنگی و اجتماعی به اجرای مصوبه حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب بخصوص زنان سرپرست خانوار انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت نظری در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا گفت: از تمام مردم درخواست می‌کنم که در شرایط سوءمدیریت و تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها، که متأسفانه کماکان وجود دارد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانند. البته این را هم می‌دانم که ماندن در خانه برای بسیاری از افراد که دچار مشکلات معیشتی هستند، بسیار دشوار است.

نظری در ادامه با قرائت تذکر خود گفت: در همان ماه‌های نخست فعالیت شورای شهر پنجم بود که بنده و همکارانم در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر، طرحی را برای حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب به محضر شورای شهر ارائه کردیم که در نهایت با همکاری و حمایت قاطبه اعضا، منجر به صدور مصوبه «استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب» شد. مصوبه‌ای که در اواسط بهمن ماه سال ۹۸ و چند روز پس از تصویب برای اجرا به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد، اما همچنان دریغ از اجرای آن.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده پیرامون همین بی‌توجهی به مصوبات شورای شهر است. متأسفانه در راستای این مصوبه صرفاً یک بار نمایشگاهی با عنوان دست‌آفرین که به فروش محصولات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و افراد در معرض آسیب اختصاص داشت برگزار شده و پس از آن، گویا شهرداری تهران فراموش کرد که شورای شهر تهران چه مسئولیتی را بر عهده‌اش قرار داده است. البته تغییر معاون فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌توان یکی از دلایل توقف اجرای مصوبه تصور کرد.

نظری افزود: به این استناد، از شهردار تهران می‌خواهم که اعلام کند چرا معاونت‎ مربوطه از اجرای این مصوبه سرباز زده و متأسفانه شرایطی را فراهم نکردند تا از تولیدات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و دیگر افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، در راستای رونق تولید حمایت کنند؟

وی اظهار داشت: بدون شک، اجرای مصوبه مذکور و ادامه اجرای طرح دست‌آفرین، همان‌طور که در نخستین و تنها مرحله اجرای آن نیز اثبات شد، نقشی مؤثر در حمایت و پشتیبانی از تولیدات خرد و خانگی داشته و در سال جاری که مطابق شعار رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده، می‌تواند برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار اقتصادی مؤثر عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =