کلاس‌های توجیهی فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل برگزار می‌شود

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ۸ سال است برای دانشجویان بین‌الملل کلاس‌های توجیهی گذاشته می‌شود تا مشکلاتی که در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی دارند، حل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و علی‌اکبرحق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

در ادامه این نشست وحید صرامی دبیر شورای مرکزی و انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت به تفاوت‌ها در مشکلات انضباطی دانشجویان بین الملل با دانشجویان داخل کشور پرداخت و گفت: عمده مسائل دانشجویان بین‌الملل به دلیل اختلافات و تفات‌های فرهنگی است. به واقع این مشکل بیشتر به دلیل شئونات دانشجویی و فرهنگ عامه‌ای است که ما در کشور بر آن تاکید داریم.

وی با بیان این‌که حدود هشت سال است که برای دانشجویان بین‌الملل کلاس‌های توجیهی گذاشته می‌شود، اظهار داشت: تلاش دوستان در حوزه‌های قرآنی و فرهنگی هر اندازه بیشتر شود، بازتاب آن در حوزه انضباطی به خوبی انعکاس خواهد یافت.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در شیوه نامه انضباطی که سال ۹۸ ابلاغ شده است، حق داشتن مترجم را برای دانشجویان خارجی قائل شدیم و این یکی از حقوق اساسی آیین دادرسی است که برای دانشجویان بین‌الملل دیده شده است.

وی اضافه کرد: به واقع از هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود اظهارنامه‌ای گرفته می‌شود که تایید کند موضوعات برایش توجیه شده است و فرد متعهد می‌شود که مقررات آیین‌نامه انضباطی ما را در طول تحصیل رعایت خواهد کرد. هر اندازه این توجیهات بیشتر باشد برای حفظ هنجار فرهنگی دانشگاه و آن شهری که دانشجو تحصیل می‌کند، مناسب‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =