فولاد ایران در اندیشه صعود از گروه مرگ

شاگردان جواد نکونام که با در هم شکستن تیم قدرتمند العین امارات پا به مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا گذاشته، حالا رویاهایی بزرگ در این تورنمنت را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ فولاد خوزستان در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن برود.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام زود تر از سایر تیم های ایرانی کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع کرد و این تیم موفق شد در مرحله پلی‌آف با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد العین امارات بگذرد و جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد.

با این موفقیت جواد نکونام موفق شد بعد از ۶ فصل دوباره فولاد خوزستان را آسیایی کند و تعداد نمایندگان ایران را نیز به چهار تیم افزایش دهد.

السد قطر؛ جدی ترین رقیب

دو تیم قدرتمند گروه چهارم که انتظار صعود از مرحله گروهی از آن ها بالاست دو تیم فولاد و السد قطر هستند دو تیمی که عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته اند. جواد نکونام و ژاوی دو بازیکنی که در سال های نه چندان دور در لالیگا با هم سابقه رویارویی دارند، حالا در قامت سرمربی در برابر یکدیگر قرار گرفته اند.

ژاوی در لیگ قطر کار بزرگی را انجام داد و موفق شد بدون باخت و با ۱۹ برو و تنها سه تساوی قهرمانی لیگ قطر را ازآن خود و تیمش کند. فولاد نیز با نکونام موفق شد العین را با چهار گل از پیش رو بردارد و با قدرت تمام کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا شروع کند.

از بازیکنان کلیدی السد میتوان به بغداد بونجاح الجزایری، سانتی کازورلا اسپانیایی، تاباتای قطری، نام تائه هی کره ای، اکرم عفیف، حسن الهدوس اشاره کرد که بازیکنان شاخص و خطرناک این تیم قدرتمند هستند.

النصر عربستان؛ جدال با حریف

یکی دیگر از حریفان فولاد در لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم رقابت ها النصر عربستان است تیمی که در لیگ ۱۶ تیمی عربستان در رده ۵ قرار دارد و از ۲۵ بازی ۳۶ امتیاز کسب کرده است.

سرمربی برزیلی این تیم یکی از برگ برنده های این تیم عربستانی در این دوره از رقابت ها است، هر چند که النصر با این سرمربی در لیگ داخلی خود راه به جایی نبرده است، اما تجربه بین المللی وی میتواند راه گشای النصر باشد. این تیم ۴۵ بازیکن را برای رقابت های آسیایی همراه خود دارد که می توان به ولید عبدالله دروازه بان با سابقه آن اشاره کرد، مایکن و پتروس دو بازیکن برزیلی این تیم هستند که عملکرد خوبی به نمایش گذاشته اند و مورد توجه سرمربی برزیلی النصر هستند، گلزن ترین بازیکنان این تیم عبدالرازق حمدالله، سامی ال ناجی و پتروس هستند که به ترتیب ۷، ۵ و ۵ گل به ثمر رسانده اند.

النصر پس از سال ها به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است و امیدوار است بتواند ناکامی های گذشته خود را جبران کند.

الوحدات اردن؛ آسان‌ترین حریف روی کاغذ

تیم اردنی الوحدات که در لیگ برتر اردن که به تازگی به پایان رسیده است قهرمان شده است از ۲۲ دیداری که در رقابت های داخلی خود داشته است تنها دو تساوی و دو شکست داشته است و در ۱۸ دیدار برنده از زمین خارج شده است.

الوحدات به واسطه افزایش تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۴۰ موفق به حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شده است و به واسطه اولین تجربه آسیایی میتوان آن ها را حریف اسانی برای فولادی ها دانست. الوحدات تا به حال چندین بار تا آستانه صعود به این مرحله قرار گرفته اما هر بار در دور پلی‌آف شکست خورده و به خانه بازگشته است. این تیم اردنی در پنج دیدار گذشته خود تنها یک شکست داشته است و در چهار دیدار برنده از زمین خارج شده است، در ۵ دیدار گذشته خود ۱۰ گل زده است و سه گل نیز وارد دروازه این تیم شده است.

دو تیم فولاد و الوحدات اولین دیدار رسمی خود را انجام خواهند داد و تاکنون دیدار با هم انجام نداده اند.

برنامه دیدارهای فولاد

چهارشنبه ۲۵ فروردین
السد - فولاد

شنبه ۲۸ فروردین
فولاد - الوحدات

سه شنبه ۳۱ فروردین
فولاد - النصر

جمعه ۳ اردیبهشت
النصر - فولاد

دوشنبه ۶ اردیبهشت
فولاد - السد

پنجشنبه ۹ اردیبهشت
الوحدات - فولاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1093028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =