غنی‌سازی 60درصد اورانیوم عامل قدرت ایران در منطقه است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: آغاز غنی‌سازی اورانیوم، قدرت ایران در معادلات بین‌المللی به ویژه منطقه را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آغاز غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم پاسخ محکم ایران به تروریسم بین‌المللی و در عین حال در چارچوب قانون است. به تازگی انگلیس، فرانسه و آلمان از این تصمیم ایران ابراز نگرانی کردند؛ اما عقیده بسیاری از کارشناسان بین‌الملل و جریان دانشجویی آغاز غنی‌سازی، ترازوی قدرت منطقه را به سمت کشور سنگین‌تر خواهد کرد.

علی عزیزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز در پاسخ به این پرسش که غنی‌سازی 60 درصد اورانیم می‌تواند راهکار مناسبی برای ایران در مذاکرات باشد یا خیر، گفت: عباس عراقچی زمانی که در وین این خبر را اعلام کرد بلافاصله آمریکا در موضعی از جدی بودن عزم ایران برای غنی‌سازی خبر داد. 

وی غنی‌سازی اورانیم را پاسخ مناسبی از سمت ایران دانست و گفت: این اقدام ضمن اینکه باعث می‌شود تیم مذاکره کننده از موضع بالا در مذاکرات حاضر باشد، قدرت ایران در معادلات بین‌المللی به ویژه منطقه نیز افزایش می‌دهد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق یادآور شد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، ایران پاسخ کوبنده‌ای به عاملان ترور داد. این حرکت باعث شد جایگاه کشور در منطقه صعود پیدا کند و ابهت و هیمنه آمریکا شکسته شود.

وی ادامه داد: حمله به مراکز جاسوسی رژیم غاصب صهیونیست در عراق نشان می‌دهد که ایران در منطقه تنها نیست و این رژیم منفور خیلی از گروه‌ها است. هر چند که هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. 

حادثه نطنز محصول ترس رژیم صهیونیست است

عزیزی با بیان اینکه حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز برای بار دوم اتفاق افتاده است، گفت: تکرار حملات تروریستی در خاک ایران نشان دهنده کم‌کاری برخی از مسئولان است. 

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه ایران باید اقدامات بازدارنده مقابل آمریکا و اروپا انجام دهد، گفت: اگر بار اول که به تاسیسات هسته‌ای نطنز حمله شد، دستگاه دیپلماسی موضع‌گیری مناسبی انجام می‌داد شاید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور به شهادت نمی‌رسید.

وی با انتقاد از وادادگی دولتمردان در برابر غرب برای ادامه مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: رژیم صهیونیست از اینکه دولت بایدن شاید با ایران به توافق هسته‌ای برسد، از شدت ترس  به صورت نسنجیده به نطنز حمله کرد.

امیدی به آینده مذاکرات هسته‌ای نیست

عزیزی درخصوص آینده مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: کشورهای اروپایی با تحریم، رژیم صهیونیست با حمله تروریستی و آمریکا با خروج از برجام جوی را ایجاد کرده‌اند که ایران نباید به آینده مذاکرات امید داشته باشد.  

این دانشجوی دانشگاه شاهد اضافه کرد: اتحادیه اروپا با تحریم مسئولان ایران تاکید کرد که تمایل قلبی برای حل شدن پرونده هسته‌ای ایران ندارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی از تیم مذاکره کننده می‌خواهد تا در وین قانون تصویب شده مجلس یعنی کاهش تعهداتی برجامی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =