انجمن‌های علمی باید به سمت کارآفرینی بروند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: انجمن‌های علمی ‌دانشجویی باید فعالیت‌های خود را به سمت کارآفرینی، تولید علم و انجام طرح‌های تحقیقاتی برای حل مسائل دانشگاه و خارج از آن سوق دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) و به نقل از مفدا فرید نجفی در نشست هم‌اندیشی  معاونان « آموزشی»، «فرهنگی و دانشجویی» و «فناوری و تحقیقات» وزارت بهداشت با موضوع انجمن‌های علمی دانشجویی و راهکارهای گسترش فعالیت‌های این نهاد دانشجویی گفت:جایگاه انجمن‌های علمی‌دانشجویی باید در تمام ارکان دانشگاه فهم شود و همه باید کمک کنند تا زمینه فعالیت‌های انجمن‌های علمی تسریع شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: در نگاه ویژه‌تر، ضروری است اساتید و اعضای هیات علمی زمان بیشتری برای انجمن‌های علمی صرف کنند، این امر باعث ایجاد روحیه و نشاط دانشجویان و رشد قابل توجه فعالیت‌های پژوهشی این انجمن‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی‌دانشجویی باید فعالیت‌های خود را به سمت کارآفرینی، تولید علم و انجام طرح‌های تحقیقاتی برای حل مسائل دانشگاه و خارج از آن سوق دهند. با توجه به اینکه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در انجمن‌ها داوطلبانه است، فرآیند کسب دانش در انجمن‌های علمی از جذابیت بیشتری برای دانشجویان برخوردار است.

نجفی با بیان اینکه هرچه بیشتر بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم تا دانشجویان بیشتری داوطلبانه در فعالیت‌های علمی و پژوهشی شرکت کنند، ایده‌ها و توانایی‌های بیشتری شناسایی خواهد شد، افزود: از سوی دیگر ارتباط بیشتر انجمن‌ها با حوزه‌های تخصصی و کاربردی خارج از دانشگاه و اقتضای نیاز و مشکلات این حوزه توسط دانشجویان و اساتید، می‌تواند آنان را جهت تلاش برای حل این مسائل ترغیب کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارهای تخصص‌یافتن فرد در رشته تخصصی خود، شرکت در انجمن‌های علمی دانشجویی است، اظهار کرد: اگر چه برگزاری دوره‌ها و سمینارها نمی‌تواند به تنهایی موجب تولید علم شود ولی برگزاری دوره، سمینار، مسابقات و رویدادهای مستمر استارت‌آپی هدفمند برای مساله‌محور کردن فعالیت انجمن‌ها و سوق دادن به سمت ایده‌پردازی و نوآوری در کسب‌وکارهای نوپا و همکاری در مراکز رشد و سراهای نوآوری و ارائه طرح‌های تحقیقاتی مفید و نوآور، تجاری‌سازی و حل مشکلات دانشگاه می‌تواند بسیار سودمند باشد، همچنین ارتباط با اعضای هیات علمی و دانشجویان برای شکل‌گیری کارهای گروهی با رویکرد کارآفرینی، حل مسائل کشور و تولید علم می‌تواند راهگشا و مؤثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =