با حریف امشب استقلال بیشتر آشنا شوید

امشب تیم فوتبال استقلال ایران در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد یاراحمدی؛ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که از دیروز آغاز شده، امشب نیز ادامه پیدا خواهد کرد و طبق برنامه، استقلال در گروه که در گروه C با الاهلی عربستان، الشرطه عراق و لخویا قطر هم گروه است، امشب نخستین بازی خود را مقابل تیم عربستانی انجام خواهد داد که به همین منظور سعی داریم در این مطلب شما را با این حریف آبی پوشان بیشتر آشنا کنیم.

الاهلی عربستان

الاهلی عربستان اولین رقیب استقلال در این دوره از رقابت ها است که در لیگ کشور خود در رده هفتم قرار دارد این تیم سرمربی و بازیکنان خوبی در اختیار دارد، ده بازیکن خارجی و شش بازیکن ملی پوش باعث شده است تا این تیم حریف قدرتمندی برای استقلال به شمار آید.

سابقه تقابل با تیم های عربستانی

تیم استقلال در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۲۰ بار در مراحل گروهی و حذفی روبروی نمایندگانی از کشور عربستان به میدان رفته است. این تیم ۱۹ بار در مراحل گروهی و یک بار در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۰ به دیدار تیم‌های عربستانی رفته است. دیدار این تیم مقابل الاهلی عربستان بیست و یکمین تقابل استقلال با نمایندگان آل‌سعود در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

از بیست بازی انجام شده استقلال ۹ دیدار با برد از زمین خارج شده است، در ۱۰ دیدار نتیجه را واگذار کرده است و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

در بیست دیدار گذشته استقلال ۲۹ بار دروازه حریفانش را باز کرده است و ۲۴ بار از نمایندگان عربستان گل خورده است، استقلالی ها برابر حریفان عربستانی قدرت گلزنی بالاتری دارند، تفاضل مثبت پنج حاصل کار استقلال در بیست بازی گذشته بوده است.

سرمربی رومانیایی

والادان میلوژویچ سرمربی صربستانی این تیم عربستانی بود که یک سال هدایت این تیم را بر عهده داشته اما پس از کسب نتایج ضعیف از سمت خود برکنار شد و لاورنتسیو ریجکا سرمربی اهل رومانیایی به این تیم اضافه شد

میلوژویچ پنجاه و سه ساله در یک سال حضور خود چهل و یک دیدار را روی نیمکت این تیم نشسته است که شانزده برد، هفت تساوی و هجده باخت را بدست آورده بود.

ریجکا اهل رومانی هدایت تیم های الوحده، الوصل، استوا بخارست را بر عهده داشته است و حالا به تیم عربستانی الاهلی پیوسته است وی در اولین دیدار خود در لیگ عربستان با نتیجه سه بر دو مغلوب حریف خود شد.

خارجی‌های الاهلی

از ۱۰ بازیکن خارجی شاغل در این تیم ثروتمند شش بازیکن عملکرد خوبی در این تیم داشته اند، عربستان از کشور های برزیل، ایرلند، مراکش، بوسنی و هرزگوین، رومانی و صربستان هستند.

لوکاس لیما بازیکن برزیلی و ۲۹ ساله الاهلی، شماره شش این تیم را بر تن دارد و در بیست و سه بازی که برای این تیم انجام داده است گلی به ثمر نرسانده و تنها دو پاس گل به هم تیمی های خود داده است.

ادریس فتوحی بازیکن دیگر الاهلی است که در این فصل برای این تیم در هفته دیدار به میدان رفته است، هافبک سی و یک سال و چپ پای الاهلی شماره ۲۱ را بر تن دارد و تاکنون دو گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

الکساندرو میتریا هافبک الاهلی دیگر بازیکن خارجی این تیم است، بازیکن رومانیایی الاهلی در نوزده بازی عملکرد فوق العاده چهار گل و پنج پاس گل را به نام خود ثبت کرده است که نشان از خطرناک بودن این بازیکن است.

ژوبومیر فژیسا بازیکن صرب تبار الاهلی دیگر هافبک خارجی حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است این هافبک ۳۲ ساله و راست پای الاهلی یک گل و یک پاس گل را در ۱۸ بازی به نام خود ثبت کرده است.

ام بایه نیانگ مهاجم سنگالی الاهلی است که تا کنون در سه بازی برای این تیم به میدان رفته است و هیچ عملکرد مورد توجهی را از خود به جا نگذاشته است.

خطرناک ترین بازیکن خارجی الاهلی عمر سوما مهاجم سوریه ای این تیم است که عملکرد فوق العاده ای داشته است این مهاجم ۳۱ ساله در ۲۱ بازی برای تیم عربستانی به میدان رفته است که ۱۰ گل و دو پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

دروازه‌بان‌ ها

محمد العویس دروازبان ۲۹ ساله و اصلی این تیم است که در این فصل از رقابت ها در ۱۸ دیدار به میدان رفته است و تنها یک کلین شیت داشته است و ۶۰ سید را در کارنامه دارد.

یاسر المسیلیم دروازه بان دیگر این تیم در چهار دیدار به میدان رفته است و یک کلین شیت و دوازده سیو داشته است.

محمد الیامی دیگر دروازه بان این تیم که در این فصل از رقابت ها در سه دیدار به میدان رفته است و هیچ گلی دریافت نکرده است و هفده سید موفق داشته است.

لیست الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا

محمد العویس، یاسر المسیلیم، محمد الربیعی، عبد الله عبده،عبد الباسط هندی، عبد الله الحسون، عبد الرحمن غریب، أحمد النخلی، علی الأسمری، هیثم عسیری، هانی الصبیانی، حسن العلی، حسن القید، حسین المقهوی، محمد بصاص، محمد آل فتیل، محمد المجحد، معتز هوساوی، مهند عسیری، نوح الموسی، عمر السومة، سلمان المؤشر، سلطان مندش، طلال عیسی، یزید البکر، زیاد الجهنی وفیسا.

برنامه بازی‌های الاهلی با استقلال

دیدار های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در بدترین ساعت ممکن انجام خواهد شد و بازیکنان مجیدی باید از ساعت دوازده و چهل و پنج به مصاف حریف عربستانی خود بروند.

استقلال و الاهلی بازی رفت را هفته اول و از ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و بازی برگشت نیز در هفته ششم و آخرین بازی مرحله گروهی نیز در همان ساعت در ورزشگاه جاسم حمد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =