تزریق واکسن کرونا جدی ترین مطالبه دانشجویان حاضر در مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تزریق واکسن به دانشجویان حاضر در مراکز درمانی کووید ۱۹ در کنار کادر درمان یک ضرورت است و با اولویت بندی رشته هایی که درگیری بیشتری دارند، تزریق خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)‌، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اولین جلسه کانون مشاوران جوان دانشگاه (مجد) در سال جدید، افزود: حفظ سلامت دانشجویان و کادر درمان جزو اولویت‌های اصلی دانشگاه است و از تلاش‌های خالصانه دانشجویان که دوشادوش کادر بهداشت و درمان دانشگاه به امر خطیر مبارزه با کرونا مشغول هستند، قدردانی می‌کنیم.

در این جلسه چند تن از اعضای کانون به طرح موانع و پیشنهاد راهکار برای حل برخی مشکلات و بهبود فرایندهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان دانشگاه پرداختند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن توجه به سخنان دانشجویان و پذیرش برخی راهکارهای پیشنهادی، قول مساعدت برای رفع موانع داد.

تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی و به خصوص پیگیری بیشتر مراقبت‌های درمانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا، مساعدت بیشتر دانشگاه در تأمین هزینه انتشار مقالات پژوهشی در برخی مجلات معتبر بین المللی که فقط با دریافت هزینه مقالات را منتشر می‌کنند از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

عضویت در کنسرسیوم بین المللی برای توسعه پژوهش‌های بالینی، پیشنهاد میزبانی کنفرانس و همایش بین المللی مخترعان و دانشمندان در دانشگاه، پیشنهاد تدوین پروتکل بهداشتی ویژه مراکز درمانی بر اساس رنگ بندی اعلامی وزارت بهداشت برای رعایت بهتر دستورالعمل‌های کرونایی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین موضوعاتی مانند وحدت رویه و بهبود اجرای دستورالعمل‌های آموزشی و پژوهشی وزارتی و دانشگاهی، تلاش برای رفع مشکلات ناشی از شرایط کرونایی و دورکاری اساتید و کارکنان و مساعدت بیشتر آموزشی و رفاهی به دانشجویانی که فارغ التحصیلی شأن در این شرایط به تأخیر افتاده است در این جلسه مطرح شد.

بستر سازی برای مشارکت حداکثری دانشجویان و دریافت نظرات، انتقادات، پیشنهادات آنان و ایجاد بانک ایده‌ها و طبقه بندی و اولویت بندی پیشنهادات و ایده‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن برای بهبود کیفیت و شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی دارند و همچنین انتقال آن به ریاست دانشگاه؛ از اهداف تشکیل کانون مشاوران جوان دانشگاه (مجد) در دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =